Ner.

Denna veckan har innehållit många bra dagar. Dagar då allt flutit på bra, Olle har varit glad för det mesta och jag har kunnat trösta honom när han varit ledsen. Mammasjälvförtroendet växer! 

Men så kommer en jävla skitdag. När inget funkar. När jag känner att jag kan ju fan ingenting. Jag kan inte amma mitt barn (nu får han inte ens bröstmjölk längre), jag kan inte föda barn utan att bli deprimerad, jag kan inte ta hand om honom på ett bra sätt, jag kan inte vara glad och uppskatta mitt barn. Nä, det är nog bättre om jag inte är kvar här. Att jag åker iväg någonstans där jag inte förstör något. Olle verkar ju ändå uppskatta sin pappa mest (stora leenden och skratt till pappa, eventuellt små leenden till mig) så han klarar sig säkert bra utan mig. Det är som om jag faller ner i en brunn. Ner, ner, ner. Förbi alla utsträckta armar och skyddsnät, det går inte att stoppa mig. Sen står jag där nere i mörkret och tittar upp mot det lilla ljuset och önskar att någon kunde hissa upp mig i en hink. 

Ja, jag vet att det är självömkande och ynkligt men det är fan jobbigt det här! Jag VILL ju vara glad, vissa dagar är det bara så förbannat svårt! 



Kommentarer
Postat av: Anna

Så svårt! Jobbigt att du känner så. Går ju inge att föreställa sig detta mörker. Tänker på dig och hoppas att det vänder snart och att livet blir lite ljusare. Er son är fantastisk och jag är övertygad om att du är den bästa mamman till lille Olle. Han vill inget hellre än att ha sin mamma. Du är det viktigaste som finns för honom. Du är hans allt!!
Kramar

2014-09-27 @ 14:11:30
Postat av: Ankty

❤ tänker på dig min vän!

2014-09-27 @ 20:33:36
Postat av: Ammi

Nej ,nej , så får du inte tänka , Olle älskar er båda och behöver er och du äääär så duktig mamma , du får inte tvivla på det. Snälla, släpp nu de tankarna , ta en dag i taget och gör det bästa av det. Analysera inte så mycket. Du är så bra som du är , du duger och Olle älskar sin mamma . Positiva tankar kom vi ju överens om , älskade unge. kRAMAR

2014-09-28 @ 10:51:12
Postat av: Jakob

Jag har sett hur bra Olle har det i din famn så tveka inte på det! Kram och hälsa Olle o Andreas =)

2014-09-29 @ 22:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0