Bättre.

Ja, sakta men säkert blir det bättre. Min fina sambo har varit hemma mer och jag har blivit sjukskriven 50 % för förlossningsdepression. Jag har fortsatt kontakt med psykolog och jobbar på att bli bättre på att be om och ta emot hjälp. Jag vill ju gärna klara allt själv, har väldigt höga krav på mig själv och känner en enorm press från omgivningen av alla "borden" och allt som alla andra klarar av utan hjälp. Men, som sagt, jag jobbar på det och det går framåt. 

Så, så är det just nu. ❤️




Kommentarer
Postat av: Marianne

Bamsekram ❤️

Svar: 😘
himlagrisen.blogg.se

2014-09-23 @ 20:26:15
Postat av: Soffan

Min fina starka vän! Ibland måste man ta emot hjälp. Tror att så många fler borde lära sig att våga ta emot hjälp (jag bland annat) för man kan inte allt orka allting. Så enkelt är det! Puss på dig du starka, vackra kvinna och mamma <3

Svar: Tack för de fina orden! ❤️ jaa, tänk att det ska vara så svårt att ta emot hjälp!
himlagrisen.blogg.se

2014-09-23 @ 20:43:47
URL: http://soffansblogg.wordpress.com
Postat av: Beronicah

Känner igen mig så himla mycket i allt du skriver, kunde varit jag som skrev efter fina T föddes. Min kloka psykolog då påminde mig om att: it takes a village to raise a child. Vi är faktiskt inte gjorda för att göra allt det där själva, det är ju samhället som blivit knasigt! I många kulturer kommer släkten farande och flyttar in nån månad, vet inte om jag hade stått ut med det heller men i teorin låter det ju fasen så mycket klokare! Låter som en bra plan att den nyblivne pappan får vara hemma mer i alla fall, tänk vad bra det är för alla parter! 💜

Svar: Tack för att du berättar! Även om jag önskar att ingen skulle behöva uppleva det som jag gjort/gör så är det tröstande att höra att jag inte är ensam. Ja, min psykolog säger samma sak! 😊 undra om vi har samma!? Kram till sig och tack för att du delar med dig! ❤️
himlagrisen.blogg.se

2014-09-23 @ 21:42:09
Postat av: Ponkisen

Du är och kommer alltid att förbli en av de bästa personerna jag känner! <3

Svar: Tack Ivana! ❤️
himlagrisen.blogg.se

2014-09-23 @ 21:46:02
Postat av: Ankty

Fina Jessica❤ Det är så bra att du är ärlig mot dig själv! Att be om hjälp och ta emot den är starkt. Var sak har sin tid och du måste ge dig själv den tiden😘 Kram!

2014-09-24 @ 20:25:06
Postat av: Ammi

Älskade unge , du är bäst!! Så bra att du tog tag i det och bad om hjälp , och du vet att vi finns för dig så mycket det bara går. Tack till din fina sambo som har ställt upp för dig, peppat dig och sett när du har varit trött och ledsen. Kärlek säger jag ! Han har verkligen har tagit sin papparoll på största allvar , som sagt man är ju två om det. Och nu ser man hur lycklig du är med Olle och hur goa ni alla är mot varandra , då blir man verkligen lycklig. Älskar er!!!

2014-09-25 @ 11:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0