Tacksam.

Det är svårt att vara tacksam just nu. Känslan av orättvisa cirkulerar mycket i mitt huvud och jag är nog lite bitter för tillfället. Som tur är så har jag så himla många kloka människor omkring mig. Min lillasyster skrev så ett så bra inlägg på sin blogg om tacksamhet (http://minxx.blogg.se/2013/december/vila-i-frid-bubblis.html) och jag försöker tänka så. Att jag är tacksam över alla dagar jag fick med Bubblan. 

Det var även idag mycket jobbigt att komma hem utan att bli mött av en glad katt. Men idag tänkte jag på hur mycket glädje Bubblan har skänkt mig "bara" genom att komma och möta mig när jag kommer hem från jobbet. Oavsett om jag har varit arg, ledsen eller trött så har jag blivit glad när Bubblan har kommit. Jag har tagit upp henne i famnen och tvångsmyst lite, eller klappat henne under hakan en stund, eller gett henne en puss på huvudet. Tänk vad många leendet det blir på fyra år! Och vem kan undvika att le när man ser en sötkorv? 




Kommentarer
Postat av: Ammi

Jaa, hon har gett mycket glädje , och det är så man får tänka. Mycket oro också när hon har varit högt upp i tallar och granar i skogen. Men så många skratt hon har givit oss , den bestämda damen. Så får vi minnas henne , lilla sötkorven. Puss

2014-01-08 @ 21:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0