Bubblan was here.

Jag vet att det som jag kommer att skriva nu låter sinnessjukt. Jag är medveten om att det är jag som på något sätt försöker trösta mig själv men fuck it och so be it för det kändes fint.

Imorse när jag skulle åka till jobbet fick jag gå några vändor till bilen för att få med min träningsväska, matkasse och handväska. När jag stuvat in det i passagerarsätet gick jag runt bilen och skulle precis sätta mig i förarsätet när jag ser små tassavtryck i snön. Aouch och knip i hjärtat, blinka bort tårar och ta ett djupt andetag. När jag samlat mig får jag för mig att jag ska följa spåren. De går runt bilen och vid kofångarn fram försvinner de (antagligen in under bilen men där var det ingen snö). När jag tittar upp från marken så ser jag att jag har glömt att dra ur sladden till kupévärmaren, hade inte varit kul att åka iväg med den ipluggad.

Jag tolkar detta som att Bubblan har lite koll på mig och hjälper sin förvirrade matte i sorgen. Det tröstar på något sätt. 

Tack för hjälpen Bubblan och fortsätt gärna ha koll på mig, det känns tryggt.

Min vaktkatt.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Klart hon var! <3

2014-01-15 @ 22:07:57
Postat av: Ammi

Säkert är det så. Hon måste ju hålla lite koll på dig, den lilla inspektorskan. kram

2014-01-15 @ 22:29:49
Postat av: Ankty

Tycker det var en fin tanke❤

2014-01-19 @ 18:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0