Bubblan ❤

Bubblan, 

Jag tänker på dig varje dag och saknar dig obeskrivligt mycket. Det är för mig fortfarande ofattbart att du inte längre finns här när jag kommer hem. Vårt hem är sig inte längre likt. Du har ju bott med oss här sedan vi flyttade in och nu saknas du. Aldrig trodde jag att tomheten kunde vara så stor.

Jag har vant mig av med att spana efter dig i trädgården när jag kommer hem men kollar fortfarande om du sitter i fönstret vid trappan. Jag gråter inte över dig varje dag men jag stänger aldrig toalettdörren helt. Ibland när jag sitter på toaletten öppnar jag dörren lite ifall du skulle sitta utanför och vilja knö dig in (som du brukade). Om jag hör ngt konstigt ljud på natten så får du genast skulden. Jag ser skuggor av dig överallt och jag saknar din doft.

Jag har så mycket gott i mitt liv och jag är oerhört tacksam över det. Men glädjen i detta kan inte bara kvittas mot sorgen över dig. Mitt liv innehåller just nu färre leenden och skratt än när du var här. Mitt liv är just nu, konstigt nog, lite gråare än när du fanns hos mig.

Jag vet inte hur många gånger jag har önskat att jag för bara några sekunder fick stryka dig över pälsen och ge dig en puss på huvudet. Eller borra in ansiktet i din päls och känna doften av katt och skog. 

Älskade, älskade Bubblan, du är så saknad. För min egen skull tänker jag att du är i ett kattparadis nu där du får jaga fåglar hela dagarna (utan att de dör) och äta så mycket yoghurt och tonfisk du vill och framförallt att du mår bra och inte längre har ont.

Huruvida detta paradis existerar eller inte är ju osäkert men en sak är då säker, jag kommer aldrig, aldrig att glömma dig, Bubblan. 

Kram
Matte







Kommentarer
Postat av: Ammi

JA , det var tomt utan lilla Bubblan . Det kände vi när vi var hos er. Man tittade på ställen där hon brukade sitta. Tomt.

Men du har så fina minnen , som du senare kan glädja dig åt, Du fick ändå gosa med henne i 5 år. Alldeles för kort tid förstås , men ändå väldigt intensiva.

Hon har det så bra i sitt kattparadis och är säkert inspektorska där också.

HOn har det bra där och inget ont , det är viktigt.
Jag är ändå glad att du kan tänka dig att skaffa en liten katt igen framåt sommaren. För en katt är det ju ett paradis att få bo hos er.

Puss

2014-02-25 @ 22:04:41
Postat av: Sanna

Åh, det gör så ont i mig! Jag tycker också det är tomt, och självklart blir hon aldrig glömd. <3

2014-02-26 @ 07:33:10
Postat av: Soffan

Åh denna lilla pärla, säger det igen men hon hade sån tur att få spendera jordelivet hos er. Finaste lilla bubblan, får tårar bara av att börja läsa ditt inlägg ❤️ Det spelar ingen till hur mycket glädje man har i livet i övrigt, som du säger så kan det aldri kvitta ut sorgen. Tack och lov ändrar den karaktär men den bor alltid kvar även om den minskar. Kärlek till bubblan där i katthimlen, gillar tanken på att inte heller fåglarna dör! 😄 kram!

2014-03-04 @ 17:43:49
Postat av: Ankty

Åh vad du skriver fint Jessica❤ Blir berörd och tårögd❤ Kram!

2014-03-04 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0