Olles namnfest.

Jag blir helt varm och bubblig (och lite gråtig) inombords när jag tänker på hur många underbara människor som tycker så mycket om vår Olle. Igår på hans namnfest blev det så konkret och tydligt, kärleken bara flödade. En helt underbar dag och jag så glad och nöjd och tacksam för dagen. 

Ett stort tack till alla som var med och bidrog till denna dag full så full av kärlek. Vi är oerhört glada och priviligierade över att ha er i våra liv. 

Jag var ju lite darrig på rösten när jag läste min dikt som jag skrivit till Olle så här kommer den igen:

OLLE

Olle du kom precis i rätt tid,
så många vi är som har väntat.
Ett strålande ljus i mörkret du blev,
ett hopp för de som har kämpat.

Min kärlek till dig är oändlig,
likt rymden där stjärnorna bor.
Jag ska ska ge sig mitt allt, det lovar jag dig,
jag ska göra mitt bästa som mor.

Dina ögon är blå och din blick är så klar,
så oförstörd ännu av allt.
Jag vill alltid kunna skydda dig,
min älskade lilla männsikovalp.

Ditt skratt är det bästa ljudet jag vet,
det är som den ljuvaste sång.
Aldrig trodde jag väl detta,
när natten den åttonde kändes så lång.

Ditt leende lagar mig trasiga själ,
hur klarade jag mig någonsin utan?
På vår stormiga färd över livets hav,
är jag lycklig att ha dig på skutan. 

Din fjuniga hjässa så tung på mitt bröst,
jag ger det en fjäderlätt kyss,
Det känns som du alltid varit hos oss men du kom faktiskt alldeles nyss. ❤️

Kärlek. 




Kommentarer
Postat av: Soffan

Nä men så himla fint att jag sitter med tårar här nu. Finaste, finaste du och finaste, finaste Olle <3

2014-12-21 @ 10:56:15
URL: http://soffansblogg.wordpress.com
Postat av: Sanna

Ni är världens finaste lilla familj och jag älskar er så!! <3

2014-12-21 @ 11:20:25
Postat av: Ankty

Åhh så fint du skriver Jessica! Fantastiskt fina ord <3

2014-12-21 @ 12:05:11
Postat av: Marianne

Så vackert! ❤️❤️❤️

2014-12-21 @ 19:29:02
Postat av: Ammi

Underbar dikt, så vackert. man kan inte låta bli att älska Olle han är helt underbar och ger så mycket kärlek med sina leenden och sitt skratt. Festen var helt underbar och Olle på sitt allra soligaste humör, Ni gjorde verkligen festen till något fint , tack för det. Ni är en liten underbar familj. Pussar /päronen -älskar er.

2014-12-28 @ 21:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0