Cykeltur.

Idag skrek min kropp efter någon typ av fysisk ansträngning. Då detta är ganska sällsynt tänkte jag att här får man passa på. Mitt huvud dunkade dock och energin var inte på topp så jag bestämde mig för en (ganska) sansad cykeltur. Efter en fantastisk middag bestående av tonfisk, rivna morötter, oliver och chilibearnies (hej-vi-har-inte-handlat) så tog jag på mig mina asheta tajts och var redo.

Det var så jävla underbart. Solen sken, vinden var ljum, fåglarna kvittrade och luften var hög och klar. Jag cyklade i en symfoni. Däckens vinande mot asfalten, vindens sus, fåglarnas kvitter, hjärtats rytmiska dunkande och mjölksyran som sjöng i benen.

Amen to that.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Du glömde syrenerna. Jag njuter varje dag av den lukten på min färd till jobbet ...och äppelblommorna.
Kram

2013-06-04 @ 10:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0