Den oerhörda saknaden.

På årets näst sista dag fick vi säga adjö till vår älskade Bubbla. Hon var så medtagen idag när vi kom till sjukhuset att vi inte alls kände igen vår katt. De tog blodprov på henne (då kände vi igen henne lite för hon morrade på sköterskan) för att kolla om dessa två dagar med dropp och medicin hade lyckats sänka kreatinvärdet. Den 23:e hade hon 836 (normalt är max 140), 28:e hade hon 500, den 29:e åter uppe i 800 och idag låg det på 1100. Då tog vi beslutet att låta henne somna in. Hon har kämpat i tio dagar med kräkningar, illamående och ont i njurarna och då de senaste dagarna med dropp och medicin inte gjorde ngn nytta kände vi att nu får vi sluta. 

Att ta beslutet kändes rätt men det betyder inte att det var lätt. Mitt hjärta är fullt med sorg och gråt. Det känns som om hela jag ska gå sönder och jag vet inte vad jag ska göra 

Min största önskan är att Bubblan har det bra där hon är nu och att hon under den här perioden inte har plågats. Jag önskar också att hon känner att hon är oerhört älskad och saknad och att ingen någonsin kommer att kunna ersätta henne. 

Jag tänker att Bubblan har haft ett bra liv. Hon blev bara 4,5 år men dessa år har innehållit mycket spänning, frihet, lek, gos, bus, mys och kärlek. Jag hoppas att Bubblan upplevde det så också. 

Bubblan, vila i frid. Jag älskar dig och saknar dig och kommer aldrig att glömma dig. 

Kommentarer
Postat av: slemmah

💚💚💚💚💚

2013-12-30 @ 13:36:18
Postat av: Moster M

Du har rätt, visst vet man att man måste ta beslutet. Men det tar hårt.
Vi har känt att något riktigt viktigt fattas. Vincent som vi avlivade i somras saknar vi fortfarande. Vi hängde ett fint rött hjärta i lönnen, nu i jul,han brukade vila under. Där finns också hans älskade kastboll. Larvigt att göra så?? När det var ett djur men ändå en kär familjemedlem.
Ta ett glas, alkoholfritt vin, tänd ett ljus och tänk på Bubblans tokiga upptåg!Hoppas du tar hand om din kropp o den lille Babben! Kram <3

2013-12-30 @ 15:16:02
Postat av: Ammi

Älskade unge, det var helt rätt beslut av er, Bubblan har det bra nu och springer och hoppar i katthimlen utan att ha ont. Hon har haft ett bra liv med mycket kärlek , det har hon känt. Hon har fått leva fritt med närhet till skogen och kunnat jaga lite fåglar och möss. Ni har varit underbara emot henne , hon har känt sig älskad och haft det tryggt, Vi är många som saknar henne. Vila i frid ,älskade Bubbla!!

2013-12-30 @ 18:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0