Havrekakor.

Jag har tänkt mycket på farmor den senaste tiden. Inte ledsna, sorgsna tankar utan glada och ljusa. Igår kom jag på en sak som farmor brukade göra, som jag nästan hade glömt bort. När jag fyllde år fick jag en hel burk (en sån där stor som det hade varit lingonsylt i) med mina favoritkakor - havrekakor med russin. Fattar ni vilken lycka det var att få en HEL BURK MED EGNA KAKOR? Det var verkligen bara mina kakor också. Jag behövde inte bjuda någon utan kunde äta upp alla själv utan dåligt samvete. Sen var det ju naturligtvis lite mindre kul när storasyster fyllde år och fick en hel burk av sina älsklingskakor (drömmar) och samma sak med lillasyster (kokostoppar).
Jag blev så himla glad när jag kom på detta med kakorna. Jag kom ihåg farmor som hon var då, pigg och glad och full av energi. Sen blev jag akut sugen på havrekakor med russin och var tvungen att prova på att baka en omgång. Det gick inte så bra. De flöt ut för mycket och smakade inte alls som farmors. Men jag har inte gett upp hoppet. Har tre gamla kokböcker som jag ska leta i, jag är mycket hoppfull!
Bollar som ska bli kakor.
För platta och dessutom brända (de var rätt goda ändå dock)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åhhh, lilla farmor! Jag älskade min burk!! :)

2012-01-19 @ 20:21:23
URL: http://minxx.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Det är ingen som har farmors recept i några gömmor?

2012-01-19 @ 21:30:48
Postat av: Ammi

Vad härligt det ser ut! Mums! Vad kul att du kom ihåg det , jag hade glömt. Kram

2012-01-19 @ 21:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0