EGO.

Egoistisk eller egocentrisk? Jag tänker att egoistiska människor är medveten om sina medmänniskor samt olika val och väljer att sätta sig själv och sina behov främst. En egocentrisk människa lever i sin egen värld där allt kretsar kring denna. En egocentrisk person är inte fullt medveten om sina medmänniskor och att det finns hänsyn att ta utan agerar utifrån sina egna behov och lustar.

Jag AVSKYR ego människor. Personer som alltid ser sig själv och sina göranden som viktigast. Som inte lyssnar utan bara är intresserad av att prata om sig själv. Det är klart att man kan vara egoistisk då och då men inte jämt! Nej, jag blir fruktansvärt arg och frustrerad när jag möter såna människor och hoppas i smyg att livet någon gång ska ge dem en örfil så att de vaknar upp ur sin dvala!

Ja, så tycker jag en onsdagskväll!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tur att du fick extra puss och kram idag!! Det kan du nog behöva:)



ps, din födelsedagspresent har kommit och är ssssåååååååå Jessica-fin:)

2012-02-08 @ 21:57:54
Postat av: Sanna

Du vet min åsikt! ;) Haha...

2012-02-09 @ 19:58:28
URL: http://minxx.blogg.se/
Postat av: Moster C

Så himla sant!!!! Tyvärr finns det alldeles för många som lever i den världen!!Men nu något mycket roligare..... önskelista....???? Kramar

2012-02-12 @ 19:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0