Destruktiv?

Enligt 118 100 betyder destruktivt beteende detta:

"Ett destruktivt beteende är ett beteende som inte är bra för individen. Destruktiv betyder förstörande, nedbrytande, nedrivande, omstörtande, upplösande och negativ."

Igår fick jag helt plötsligt för mig att jag ville röka en cigarett. Jättemärkligt för jag röker aldrig. Om det står rökare kring mig bryr jag mig inte nämnvärt (förutom att jag brukar flytta på mig för att det luktar illa), jag blir liksom aldrig sugen på en cigarett. Men igår kom det bara över mig, jag vill röka (typ som i fucking Åmål fast hon vill knarka)! Hade vi haft cigaretter hemma så hade jag lätt rökt en. Nu har vi ju inte det då varken jag eller Sambo röker och åka till affären och handla ett paket cigg kändes liksom inte aktuellt. Istället åt jag choklad...massa choklad.. men om det är destruktivt att röka är det inte också destruktivt att äta (massa!) choklad? Jag tror att jag fick denna ingivelse för att det är så mycket känslor som brusar i mig att jag inte vet hur jag ska hantera dem. Varför det skulle bli bättre om jag rökte en cigarett är dock oklart.

Har alla något destruktivt beteende? Oavsett om det är cigg, choklad eller rakblad?

Ps. Mamma, jag ska inte börja röka, jag lovar. ds.

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Klart alla har det destruktiva inom sig. Precis som alla har lite av alla bokstavskombinationer och lite tvångssyndrom och lite av allt möjligt. Det är först när det tar överhanden som det är skadligt dock. Att äta massa choklad en fredagkväll är inte särskilt destruktivt!!! Kom och ta den promenad i stället!

2011-10-08 @ 10:11:52
Postat av: Sambo

Röka = inga pussar, det vet du... ;)

Ibland känns allt bara skit och det får det göra, men "som du säger", efter regn kommer solsken...



Kram från din älskade "farbror"...

2011-10-08 @ 11:33:18
Postat av: ämmah

det var bara för vi pratade om det igår så fick du för dig nån knäpp. choklad är inte destruktivt - det blir man bara glad av, säger de som vet. sådetså! KRAM!

2011-10-08 @ 13:29:08
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Ammi

Nej det tror jag inte heller , men nu har det varit jobbigt ett tag och då kan det bli rörigt i huvudet. Men nu ska du se att det blir bättre och chokladen hjälper, så är det. Kram

2011-10-10 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0