Jobbiga beslut.

Att ta svåra beslut är inte kul. Speciellt inte när man vet att andra kommer att bli arga/besvikna/ledsna.

Jag har nyligen beslutat mig för att sluta rida. För en hel massa orsaker. Främsta orsaken är att jag inte har råd, sen tar det också mycket tid, sen har jag också då och då ont i ryggen vilket inte blir bättre av ridningen och sen har jag också märkt att mitt intresse har svalnat. När jag tog mitt beslut tänkte jag ändå att jag på något sätt skulle vilja rida lite då och då. Islandshästturer eller kanske hitta något stall i närheten som behöver hjälp.

Jag läste i vår lilla lokala annonstidning att det var en tjej som sökte en medryttare till en islandshäst 1-2 ggr/vecka. Perfekt!, tänkte jag och ville ringa på en gång. Osäker på om det var ok att ringa kl. 08.00 la jag ner tidningen i väskan och tänkte ringa under dagen. Men nu sitter jag här och ifrågasätter om jag verkligen vill rida 1-2 ggr/vecka? Att ha det ansvaret? Att lägga den tiden? Och svaret är att jag nog inte vill det. Jag känner ett lugn när jag tänker på att jag "bara" kommer att vara bokad en gång per vecka efter sommaren (barngymnastik). I hela mitt liv (känns det som) har jag haft fullt upp med aktiviteter av olika slag. Gymnastik, klarinett, aerobic, orkester, volleyboll, trampett, barngymnastik, kör, ridning. Massa roliga saker men nu orkar jag inte mer! Jag behöver lugn och ro, jag behöver tid för huset och katten, jag behöver umgänge med sambo, jag behöver tid för ogräsrensning och promenader i skogen.

Så trots att det var kräksjobbigt att behöva säga detta till fina vännen/extrasystern/extramamman JDR så känns det rätt. Jag tror att jag behöver detta, lite lugn och ro. Och har jag fel så får jag väl helt enkelt börja igen! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ibland kan tråkiga saker bli bra saker också! <3

2011-05-12 @ 13:17:24
Postat av: Jeanette

Vi rider väl islandshäst någon gång då och då så är det väl bra med det. Då kan ju A (dock inte B) följa med också! Sen får du ju komma och äta emellanåt så att Matthias inte blir ledsen;)

2011-05-12 @ 13:32:33
Postat av: Sara

Vilket klokt beslut,(du närmar dig 30 år det hörs:))du har ju alltid tusen saker att göra på vardagarna. Då hinner du/ni kanske komma och äta kvällsmat hos oss också någon kväll. Det vet jag två busfrön skulle uppskatta. KRAM

2011-05-12 @ 15:18:05
Postat av: Ammi

Jag tycker det låter som ett bra beslut. Du måste ta dig tid till dig själv o familjen. Lugn o fin! Kram

2011-05-12 @ 17:43:33
Postat av: Henke

Det låter riktigt sunt. Viktigt att känna av vad kroppen och själen vill. Go go!

2011-05-12 @ 18:42:45
Postat av: Anonym

Du väljer ju bort något men väljer till hälsa och välbefinnande. Ibland är det obeskrivligt viktigt att stanna upp, tänka till och känna efter. Du har lyssnat på kropp och själ, magkänslan som vi pratade om idag ;) du väljer DIG och det kan aldrig vara fel! Kram

2011-05-12 @ 21:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0