Bubblan bloggar.

Hej!
Bubblan här, Himlagrisens katt. Just nu sitter jag instängd i husetoch tänkte passa på att berätta för er om min dag hittills.

8.30 - Hurra! Jag hör ett alarm, snart får jag gå ut. Jag stirrar på sovrumsdörren.
8.32 - MEN GÅ UPP NÅN GÅNG DÅ! Bäst att sätta sig i trappan och se söt ut.
8.35 - Jag hör ljud.
8.40 - Dörren öppnas, HEEEEEJ Matte... jag gör mitt bästa för att se söt ut.
8.45 - Sätter mig vid dörren för att markera att jag vill gå ut. Blir ignorerad.
8.47 - Svansar runt fötterna på matte, blir upplyft och dränkt i pussar - blä!
8.50 - ÄNTLIGEN! Nu fattade hon att jag ville gå ut, det går lite långsamt för matte ibland.
8.51 - Friheeeeeeet!!!! Oj, en fågel. Va fan har de satt fågelholken så högt upp för? Åh!
8.52 - Jag ska stirra ihjäl fågeljäveln.
8.59 - Stirrar.
9.00 - Stirrar.
9.01 - Stirrar.
9.02 - Stirrar.
9.03 - Matte kommer ut och frågar vad jag gör. Fågeln flyger iväg. Fan!
9.04 - Lägger mig i gruset och rullar mig. Mmmmm, så skönt.
9.05 - Ute i skogen och jagar möss, löv och annat smått.
10.15 - Hör att de där mupparna är ute. Går och kollar läget.
10.16 - Går med flit i det nysådda gräset - Because I´m bad, I´m bad, you know it..
10.20 - Planerar att skrämma matte. Sätter mig bakom ett hörn och väntar.
När jag hör att hon kommer hoppar jag fram med framtassarna i luften.
Haha, hon är så lättskrämd, låter roligt gör hon också! Blir dock infångad
och åter dränkt i pussar - blä!
10.25 - Hjälp en hund! Dumma stora fluffiga hund - stick!
10.27 - Puh, han blev kopplad.... funderar på om jag ska gå fram och retas nu..
10.30 - Sticker till skogen istället, wohoo freedom!
11.03 - Solar på en sten.
12.04 - Solar på altanen.
12.10 - Stör husse och matte när de ska lägga på något slags lakan över det nysådda
trädgårdlandet. Blir bortschasad...hmpf!
12.15 - Går in och äter torrisar.
12.20 - Går in i garaget och kollar läget. Allt ok. Rullar mig i dammet på golvet. Snygg blir jag!
12.30 - Nä, dags för skogen igen! Run to the hiiiiiills...dudududum dudududum, run for your liiiiife!
13.15 - Fångar en ödla som jag visar för matte. Först skriker hon lite igen men sen
får jag beröm. Klapp på huvudet och massa pussar. Naturligtvis hinner ju ödlan
smita men det gör inte så mycket. De är så äckliga att äta ändå.
13.20 - FÅNGENSKAP! Detta händer oftast inte mitt på dagen. Vet inte vad de har för sig
men nu har de iaf bestämt att jag inte får gå ut. Lägger mig i min fåtölj och tjurar.
Blänger på matte när hon kommer in och ska fjäska.
13.52 - Bloggar och tittar längtansfullt ut genom fönstret. Hoppas att jag får gå ut snart igen.
Peace out!
Här är förresten en bild på mig när jag stirrar.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Stackars Bubblan, hon har ju inte en chans att komma åt fåglarna!!

2011-05-08 @ 14:52:25
Postat av: Ammi

lilla Bubblan , du är för rolig! Men nu ska du lyssna noga , jag vill inte höra att du klättrat upp så högt i ett träd så du inte vågar gå ner. Matte får ju inte en blund i ögonen när hon vet att du sitter högt i ett träd hela natten. Så sluta med det , det räcker gott att klättra i äppelträden på tomten. Och fånga bara små råttor. Ha, ha! Var nu snäll mot matte och husse. Kramar

2011-05-08 @ 15:26:31
Postat av: Sanna

Jäkla elak matte du har som stänger in dig o pussas o har sig. :P

2011-05-08 @ 16:59:15
Postat av: EmmaA

Haha! Härliga kattliv, ler med hela ansiktet... Helt underbart beskrivet Jessica :-)sorry - Bubblan menar jag ;)

2011-05-09 @ 07:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0