Himlagrisen - Jävla rådjuren 1-2.

JÄVLA HELVETESRÅDJUR! Jag är numera helt övertygad om att rådjur är Satans sändebud här uppe på jorden. Idag upptäckte jag att rådjursjävlarna har ätit på mina jordgubbsplantor, salladen i grönsakslandet, blasten på morötterna och rödbetorna (gjorde väl iofs inte så mycket men ändå) OCH mina små luktärtor som äntligen har vågat sig upp ur jorden.
Nu är det väv på grönsakslandet, jordgubbarna står längre in på altanen och jag har försökt att bygga ett litet stängsel för mina luktärtor. NU JÄVLAR ÄR DET KRIG!!!
Övertäckt var det här.
Avknipsat var det här (morr).
Mitt "nät".
Min f.d jordgubbsplanta
Av någon märklig anledning har de ratat denna. Eller så är det efterrätt?
Träffade på grannen med samma rådjursproblem. Fick en påse blodmjöl. Ska tydligen hjälpa.



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men Jessan, jag sa ju för länge sedan att du skulle skydda landet när du tagit bort huvudfödan (rosenbusken) för dem!

2011-07-01 @ 07:05:55
Postat av: Jessica

Jag vet!! Du är smart och jag borde lyssna mer på dig!!

2011-07-01 @ 11:34:21
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Ammi

fy , vad elaka de är , du som hade så fint i alla land. Nästa år får du gardera dig med allt otäckt du kan hitta som rådjur avskyr. Kramis

2011-07-02 @ 18:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0