Diggiloo, Diggeley, alla tittar på mig, när jag går i min gyllene kaftan?

Ja, igår var jag på Diggiloo. Min kära storasyster fick två biljetter när hon fyllde år och jag blev tillfrågad att bli hennes +1. Naturligtvis blev jag väldigt glad över detta och svarade glatt "ja" då jag hade förra årets show i minnet, http://himlagrisen.blogg.se/2010/august/kar-i-livet.html. I vilket fall så var det en underbar sommarkväll och människor var glada.

Linda Bengtzing, Magnus Carlsson, Charlotte Perelli, Jessica Andersson och Lasse Holm.... Gäääääsp! Inget fart, inget drag, bara tråkig schlagermusik. Min kväll hade två hjältar; Thomas Di Leva och Magnus Johansson. Thomas Di Leva var ju som bara han kan vara. Jag tyckte att det kändes lite märkligt att han skulle vara med i Diggiloo men tack och lov att han var det! Röd kaftan, vit kaftan, guldig kaftan med prat om solar och frukt. Kan man annat än att älska honom? Magnus Johansson är en fantastisk trumpetspelare. Förra året spelade han ledmotivet till Gudfadern och det var MAGISKT. I år spelade han Anthem och det var underbart men den där härliga atmosfären som fanns förra året saknades nu. Men allvarligt talat, när han spelar så är det som om att mina öron suger i tonerna och skriker efter mer, mer, mer!!

Storasyster var nöjd (då hon gillar Jessica Andersson väldigt mycket) och jag var lite mindre nöjd. Dock försökte jag tänka på Magus silvertrumpet och de ljuvliga toner han frammanar. No man, no madness....

 


Kommentarer
Postat av: Ammi

oj, vad han kan spela han! Skönt att ni båda är nöjda . Kram

2011-07-10 @ 20:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0