Borta bra men hemma bäst.

Ja, det är nog det mest sanna ordspråket jag kan komma på. Jag och Sambo har varit iväg på en liten tur i några dagar. I lördags började vi med att åka och lämna Bubblan hos moster S och sedan bar det iväg hemåt päronen. Jag var och hälsade på lilla farmor och sedan var det Diggiloo på kvällen. På söndagen bar det iväg till Sambos familjs stuga där vi skulle fixa och greja. Vädret var på sitt bästa humör och jag kunde olja utemöbler i strålande solsken och sedan ta en liten simtur i sjön. På kvällen åkte vi hem till mina föräldrar och storasyster där vi satt ute i den ljumna sommarkvällen och åt chips och snackade skit. Mycket mysigt! Sen blev det visst måndag och då åkte vi till Sambos morfar och hälsade på. Efter diverse krämpor verkade han ändå må hyfsat bra, han är en imponerande liten farbror. Därefter åkte vi vidare mot Linköping för att hälsa på ett par vänner. Där bjöds det på god mat, vi spelade äventyrsgolf, vi var ute i det fina vädret och satt på deras altan och pratade, mycket trevligt. På tisdagen påbörjades hemfärden. Det blev ett stopp på IKEA för att inhandla en fåtölj som vi efter mycket om och men fick in i bilen och sedan hem och lasta ur den fullproppade bilen och sedan iväg igen och hämta en dampig Bubbla. Igår när vi satte oss i soffan och slog på TV:n var vi trötta men belåtna kan jag lova.

Det var lite varierande åldrar på Diggiloo. :)
Vad är nu detta?
Kossor på vägen!
Enda gången det blir bilkö på landet!
Fåtölj i bil. Inget att rekommendera.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ni ska inte trycka in så mycket på så kort tid! Och fotöljen hade fått bättre plats i en Peugeot;)

2011-07-13 @ 20:13:59
Postat av: Moster C

Har inte kollat din blogg på ett tag... men upptäckte att det lila presentpapperet känner jag igen! Kanske är ett arv från mammis att samla!!!! Många kramar moster C

2011-07-13 @ 22:32:57
Postat av: Ammi

haha ,det var kul C. Oh , vad mysigt att stanna för kossor på väg. Håller med dig , borta bra men hemma bäst. Kram

2011-07-14 @ 07:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0