Första träningspasset 2011 avklarat.

Japp, då var första träningen i år avklarad. Det blev ett rätt lugnt pass med uppvärmning och kondition i crosstrainern och sedan styrketräning med fokus på bålen en stund efter det. Ett pass på cirka en timme, svettigt och sköööönt!

Jag såg att det fanns ett (för mig) nytt pass som hette Crossfit. När jag stötte på en bekant i gymmet passade jag på att fråga henne om detta pass. OJOJOJ, vilket bra pass det var, berättade hon. Det var grodhopp och armhävningar från boll, saxen och crunches... Jag förstår ju att hon ville inspirera mig men det enda som hände var att jag helt sonika bestämde mig för att inte prova crossfit. Mina handleder pallar inte mycket och armhävningar från boll pallar de absolut inte. Är det något jag avskyr i träningssammanhang så är det att inte kunna utföra övningen p.g.a att något hindrar mig... typ kassa handleder. Är det så att jag inte orkar - fine, det kan jag ta men att inte kunna göra en övning för att man har ont i armen/benen/foten det funkar inte för mig. Jag gör det ändå och sen har jag helvetes ont efteråt men tänker stolt att "jag gjorde iaf alla övningar".

Jag vet ju att det inte är bra, att man ska lyssna på sin kropp och jadajadajada MEN JAG KAN INTE DET I GRUPPTRÄNINGSSAMMANHANG! Så därför försöker jag mig inte på såna pass utan håller mig till mer trygga pass som body pump och aerobic. Däremot tror jag att jag ska göra ett försök med Bodycombat. Kommer ihåg att jag gick på det en gång men verkligen avskydde instruktören. Tyvärr är det fortfarande samma instruktör men jag ska ge henne en ny chans har jag bestämt. Vi får väl se om jag överlever detta. :)

/Jessica 2011 (the new edition)

Kommentarer
Postat av: ämmah

du MÅSTE prova combat! det är så kul. men det kräver några gånger innan man kommer in i't :)

2011-01-03 @ 22:07:21
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Malin

Håller med ovanstående talare Combat är såå roligt!!

Har också hört att crossfit ska vara grymt bra fast förstår ditt resonemang, jag är ungefär likadan...

I nässjö nu så har ju sportlife öppnat å här har vi både combat, bodypump, zumba och diverse andra saker som inte är intressanta för mig;P

Hoppas din träning funkar bra!

Kram kram!

2011-01-04 @ 11:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0