"I natt jag drömde...

...något som, jag aaaaldrig dröööömt förut."

Ja, jag drömde inte att det var fred på jorden men väl att jag var i Ullared på Gekås. Jag, Sambo, Sambos syster samt mamma var där och handlade. Sen skulle vi gå ut och vi åkte en rulltrappa upp. Av någon anledning åkte de andra före mig och jag skulle gå till någon kassa och checka ut (?) och då samtidigt få mina tågbiljetter (?). Varför och framförallt HUR man nu skulle åka tåg till Ullared?

Jaja, när jag kommer fram till kvinnan i kassan så ger hon mig mina tågbiljetter och säger sedan "Ja, och så hade ni bokat en takbox?". "Va? Nej, det har vi inte", säger jag förvånat. Varför skulle vi göra det liksom när vi ska åka tåg? "Ja, men ni får köpa den för 25 kr i så fall", säger kvinnan sen. "Jaha, men hur ser den ut då?", frågar jag. Jag antar att jag ändå blev lite skeptisk till en takbox för 25 kr. Kvinnan visar mig då en bild där absolut inte ser hur den ser ut. "Jaja", säger jag, "jag tar väl den då".

Men då får jag syn på klockan och den är 9.57. Tåget går 10.11. Jag sliter ut mitt betalkort ur maskinen och springer ut och bort mot tågen. DÅ helt plötsligt är jag på Liseberg. Det är nästan folktomt och kusligt. Jag hittar utgången och springer dig, hoppar in i en taxi som kör mig till stationen. På något magiska sätt vet de båda (?) chaufförerna vart jag ska. När jag sen kommer in på stationen samtidigt som tåget rullar in, och ska betala chafförerna börjar en av dem leta i en liten säck med pengar. Alltså typ en pengasäck a la Robin Hood. Då knackar en kvinnlig polis på bilfönstret och chauffören smugglar bak pengapåsen till mig. Jag frågar om jag får gå eftersom mitt tåg snart går. Jag får tillåtelse att gå och springar med påsar och pengasäck mot tåget.

Dock måste jag först gå igenom en säkerhetskontroll men det går bra. När jag väl kommer fram till det glada sällskapet skriker jag på Sambo och undrar: Varför i HELVETE väntade ni inte på mig!!!?? Vet ni vad jag har gått igenom!!??? Asförbannad och sur vaknade jag. Men blev snart på bra humör då jag kom ihåg denna fantastiska dröm.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Herregud , vad roligt, jag har skrattat så mascaran har runnit bort, tur jag inte börjar jobba förrän 11.45. Så jobbigt hade inte vi på Ullared. Ha, ha! Kramar

2011-02-24 @ 09:42:10
Postat av: Helén

Hahahaha gud så roligt!!!

Skrattade så jag nästan kissade på mig ;o)

Vågar nog inte åka med dig till Ullared...

2011-02-24 @ 10:14:39
Postat av: Jeanette

Haha!! Den var rolig, men undertonen av att det inte är du som styr ditt liv just nu kändes mindre kul:( Välkommen hem till oss i kväll så kan du få lite Rezacs kaos till middag:)

2011-02-24 @ 11:37:23
Postat av: Malin

haah underbart!!

Så kul när man kan komma ihåg detaljerna på sina galna drömmar!

hehe;)

2011-02-26 @ 14:36:43
Postat av: Sambo

Förlåt att vi inte väntade... ;)

2011-02-26 @ 23:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0