Fotboll en fredagskväll.

Jag är totalt ointresserad av fotboll. Jag tycker att det är tråkigt att utöva det, jag tycker att det är tråkigt att titta på det IRL och tråkigast av allt är att titta på fotboll på TV.
Igår kl. 19.00 befann jag och Sambo oss dock på en lokal idrottsplats och tittade på just fotboll. Varför i hela fridens namn gjorde vi det, kan man ju då fråga sig? Jo, min fina kollega och vän Henrik spelar fotboll och kvällens match kunde avgöra om det lag han spelar i skulle vinna hela serien. Jag kände att jag som kollega och vän borde ställa upp och visa mitt stöd. Sen hade jag lite dåligt samvete för att jag under veckan hade utsatt Henrik för en del mobbing light. :) Så p.g.a vissa omständigheter så gick det bra att kolla på den här matchen. De omständigheter som utöver stöd och dåligt samvete bör finnas för att det ska bli ett bra fotbollstittande för mig är:
- Mysig miljö (typ landsbygdsfotboll) - CHECK
- Korv med bröd - CHECK
- Ha någon man känner i laget så att man verkligen hejar på ett lag - CHECK
- Vara där med någon man tycker om - CHECK
- Laget man hejar på vinner - CHECK
Eftersom dessa omständigheter infann sig var det rätt kul att titta på landsbygdsfotboll. Henrik skötte sig fint (vad vet jag om detta egentligen??) och S.I.F har nu säkrat seriesegern.
Nu blir det garagebygge för hela slanten!!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Ha,ha vad kul! Och kul för Henrik , vem av alla Henrikar det nu var? Ja, det mesta blir kul om ngn man känner är med och spelar. Lycka till med garaget men ta det lugnt!/Kram

2010-09-04 @ 18:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0