Magen glad.

Ja, mitt lilla matexperiment går sådär. I söndags åt jag chips och sabbade veckans ansträngningar och magen. Fram tills idag har min mage varit uppsvälld och dum. Jag skyller allt på chipsen. Så när jag vägde mig och ballongmagen i tisdags så hade jag gått upp 3 hg... Suck! Jaja, jag ger inte upp ännu. Däremot har jag märkt att min mage mår väldigt bra av den här kosten.. vet inte vad det är men den är lugn och fin. Sockersuget har också minskat och jag är väldigt pigg (eller ja, så pigg man nu kan vara i oktober i Sverige).


I övrigt händer det dramatiska saker här på landet. Igår brann grannens ladugård ner. Tjoff bara, så var den borta. Inga djur i och inga skadade men otäckt ändå. Bubblan kom inte in på kvällen heller så jag var ju mer eller mindre övertygad om att hon hade brunnit upp. I morse kom hon dock högljutt mjauande runt husknuten och var megahungrig. L ä t t n a d.

Så, nu ska jag äta.... Fisk, broccoli och morötter... Mums! (som Maria Montazami säger)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tror man måste ge det lite tid. Och om du ska fuska så ska det nog inte vara med chips;)

2010-10-28 @ 05:59:05
Postat av: Ammi

Ja, vilket drama, såg i Borås Tidning att det var storbrand i Olsfors. Tur att det var en gammal lada och att ingen var där. Inte Bubblan heller. Hon beklagade sig säkert över att ingen öppnade på natten. Ja, ge dig inte med maten, men ta lite mörk choklad om du blir snask sugen.Kram

2010-10-28 @ 10:04:02
Postat av: Jessica

fast man kan inte bota chips-sug med mörk choklad... jag har provat.

2010-10-28 @ 11:32:39
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Mörk choklad är blä, då kan man lika gärna äta en morot. :P Fast jag brukar hålla mig till popcorn, dippa dem i sour cream and onion dipp så kan man nästan inbilla sig att det är chips! ;)

2010-10-28 @ 13:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0