Fluss.

Japp, då är det konstaterat att jag har halsfluss. Inatt kunde jag inte sova på grund av att jag hade så ont i mitt vänstra öra när jag svalde. Jag tog en ipren men det hjälpte inte. Tog då till det enda husmorstipset jag vet, jag tryckte in en vitlök i örat, det sägs hjälpa mot öroninflammation. Hjälpte ingenting (å andra sidan har jag ju inte öroninflammation), fick nån konstig hosta och blev helt torr i halsen. Blev förbannad och gick upp och tog två alvedon och en noskapin. Det hjälpte så mycket att jag kunda sova några timmar i alla fall.

När jag vaknade ringde jag Vårdcentralen, trodde att de skulle säga att jag skulle avvakta (igen) men hon tyckte att jag skulle träffa en läkare. Så kl. 10.10 fick jag träffa ett mumintroll till läkare som konstaterade att jag antingen hade öroninflammation eller halsfluss. Han skickade mig till labbet där de stack ner en bautatops i halsen på mig och vispade runt en stund. Några minuter senare var det konstaterat att jag hade halsfluss och skulle behandlas med Kåvepenin. Tjoho! Bye bye halsfluss!


När jag några minuter senare står på Apoteket och ska hämta ut min Kåvepenin så säger tanten i kassan. "Har du ätit de här förr?" "Ja, svarar jag men det var längesen". Tanten tittar på mig och säger sedan "Ja, nu blir du nog av med bacillerna men du kommer antagligen att få diarré och underlivssvamp"... "Okej", svarar jag. För vad ska man svara på detta? "Tack din glädjedödare!? Jag som var så glad över att jag skulle bli fri från halsflussen och så ska jag få diarré och underlivssvamp istället??" Nej, så kan man ju inte säga. Så jag log väl ett generat leende och skyndade mig därifrån.

Så nu har jag börjar min kur och dricker vatten och Proviva som en galning, för att motverka diarrén. Angående underlivet vet jag inte hur jag ska motverka detta, får väl gå omkring och lufta muffen som i Tillsammans... eller inte, för fy va jobbigt det kändes att bara skriva det. Kan ju inte gå omkring utan trosor hemma. Nä, tanten på Apoteket sa att det finns massa saker på Apoteket att köpa, både mot diarrén och svampen.. tack, tack...



Svamp?? 

Kommentarer
Postat av: Ammi

Vilken glädjedödare, kunde det inte räcka med att du har ont i halsen. Det är bra att du äter Proviva , du får säkert inga andra symptom. Nu hoppas vi att du blir fort frisk. kram o ha det!

2010-11-05 @ 21:49:01
Postat av: Edvinfreya

Like the site--sorry about the problems with the guestbook though.

2012-06-14 @ 09:39:19
URL: http://edvinfreya.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0