Hem ljuva hem?

På senaste tiden har jag ifrågasatt varför vi egentligen köpte hus. Det har krånglat med vattentryck, proppar, svampar i taket, mossa i gräsmatta och huttan bluttan blä. Pengarna bara flyger sin kos och det finns alltid något att göra!


Idag fick jag dock tillbaka mina svar på varför vi köpte hus. Jag satt på vårt stora trädäck, i solen, det var varmt och skönt. Bubblan satt bredvid mig. Koltrastar och bofinkar sjöng för mig, på avstånd hördes en motorsåg och tågets sus.. Ah, vilken lycka. Jag satt där och bara njöt, av värmen, stillheten, frisk luft och fågelsång, det var underbart. Detta är min anledning till varför jag har valt att bo där jag bor och det är värt varenda krona och varenda svettdroppe.


Idag är jag lycklig. 




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så är det ibland som husägare:)

2010-05-15 @ 09:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0