Sisela och hundbajskorvar.

Igår råkade jag av en händelse zappa in på Sisela och dödsynderna på svt. När jag kom in i programmet läste hon upp förslag på dödssynder som tittarna mailat in. Ett väldigt ironiskt förslag var att det skulle vara en dödssynd att inte plocka upp sin hunds avträde. Well, jag är helt oironisk när jag säger att man faktiskt skulle fundera på att införa dödsstraff på detta.

Jag har ca 1 kilometer till busshållplatsen och såg ungefär 100 hundbajskorvar på vägen dit. Alltså, 1 kilometer är 1000 meter. 1000 meter dividerat på 100 hundbajskorvar = 1 hundbajskorv var 10:e meter. Jag räknade med att mitt steg var en meter (vilket det inte är men för att göra det enkelt). Detta innebär alltså att var tionde steg skulle det ligga en hundbajskorv och gissa vad? DET GJORDE DET! Det är faktiskt jätteäckligt! OCH då har inte all snö smält än - huablä och usch!

Så, summan av kardemumman är enkel - BAJSAR DIN HUND = PLOCKA UPP BAJSET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0