Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Nä, nu för tiden verkar det aldrig bli som jag har tänkt mig. Egentligen har jag inget att klaga på men när det händer flera små jobbiga händelser ganska tätt i ens liv så blir det lite jobbigt. Nu senast blev min bil mosad av fallande isblock. Min bil, som jag använder ca 1 gång/vecka, som jag har haft i 2 månader och som inte brukar stå parkerad där den gjorde i fredags, ja, den bilen blev krossad av isblock. Ja, jag har tur som inte var där när det hände men det är bara så jääävla surt!

Enough med gnällandet nu. Över till viktigare saker. Läste min rara arbetskollega Sofias blogg idag. Hon älskar att träna och är alltid full av tips och idéer. Hon har i ett inlägg skrivit att alla har tid att träna. Eftersom det på senaste tiden har varit min bortförklaring läste jag detta med förnyat intresse och insåg att hon har rätt. Så idag när jag kom hem med min hyrbil (en bmw iaf) så tänkte jag, nä nu jävlar. Bubblan och jag tog på oss träningskläder och så gick vi ut och intensivskottade - uppfarten, vägen, gången till huset, gången till uthuset, altanen... hm.. sen då? Då sopade vi gången och verandan och sen lekte vi. Bubblans favoritlek innebär att jag jagar henne runt husknuten, när jag sedan kommer runt husknuten hoppar hon rätt upp i luften och jagar mig. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Ok, intensivskottning och intervaller i 40 minuter + styrka på golvet, mage, rumpa, rygg = Jessan rätt nöjd. Nej, det var kanske inte världens bästa träning men bättre än inget!! Ett litet steg på väg!
Min lilla biiiil -snyft!
Min söta men lite blurriga katt :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Vänta bara tills våren kommer då vi ska gräva potatisland och snickra garage... Då kommer du inte ens behöva tänka tanken att träna... :)

2010-03-01 @ 21:07:43
Postat av: Sandra

Otur med bilen! Suck...

Vilken söt katt Ni har!



Kram

2010-03-02 @ 07:49:39
URL: http://ikeaismyworld.wordpress.com
Postat av: Sanna

Menar du att du blir inspirerad av sånt?:P Jag blir bara arg o vill slå folk när jag hör sånt snack. :P haha...

2010-03-02 @ 08:02:17
Postat av: Anonym

Ha ha bra jobbat, you go girl!! Vilken bedårande skönhet bubblan är! Sitter själv och myser i bilen med min bebis ;)

2010-03-07 @ 19:05:59
URL: http://www.metrobloggen.se/asoffanpov

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0