Inte så oskyldig!

Idag har min söta lilla kisse fångat en bäbisorm, bitit huvudet av den och smaskat i sig det samtidigt som den sargade kroppen fortsatt att åla omkring på marken.

Jag såg Bubblan komma ifrån ängen med något hängande från munnen. Jag tog för givet att det var ännu en näbbmus och för att slippa se den stackars musens lidande gick jag därifrån. Men jag slängde ett öga åt Bubblans håll bara för att kolla läget. Då ser jag att hon äter på något (katter äter nämligen inte näbbmöss). Jag blir såklart så nyfiken på vad det är hon mumsar i sig så jag går dit och hittar då den lilla slingrande kroppen på marken. Den var kanske en decimeter lång och inget sick-sack-möster på (tack och lov). Men nu är jag naturligtvis orolig för att hon ska bli ormbiten och dö. Sambo sa till mig idag: "Du måste sluta oroa dig för allt, det finns inget du kan göra ändå! Hon är ju en katt!" Och jag vet, han har rätt men det är ju svårt att inte vara orolig för den lilla fröken när hon är ute på sina äventyr.


Mums med bäbisormar!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Bebisormshuvud ska va en delikatess har jag hört! :P

2010-06-22 @ 16:03:11
Postat av: Sambo

Ja ibland kommer det ett par klocka ord ur min mun... :)

2010-06-22 @ 20:41:46
Postat av: Malin

Jag förstår dig! tänk om det varit en huggormsunge!!

Fast Bubblan är nog en smart kisse;) hon reder sig nog;)

kram!

2010-06-23 @ 14:43:46
URL: http://loveshinealight.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Var nog en kopparödla! Hoppas hon inte hittar huggormarna!!

2010-06-26 @ 16:35:53
Postat av: Ammi

men Bubblan då, det var väl inte gott!

Du är en liten buskatt, du ska bara fånga råttor!/Kram

2010-06-26 @ 18:54:59
Postat av: Moster M

Ja de kan de små liven! Vår Allis har blivit biten av huggorm, då liknar hon mer en bulldogg!

Men vilken fin bild på Bubblan!

kram

2010-06-28 @ 20:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0