Livskvalité.

Idag när jag kom hem från jobbet så hade jag och sambo inga speciella planer (till skillnad från måndag - klippa gräs, tisdag - olja altan, sätta upp hyllor, onsdag - tvätta bilar, sätta upp lampor). Jag frågade glatt sambo om han ville hänga med på en cykeltur. Nej tack!, svarade han minst lika glatt och satt kvar vid sitt x-box. Slipp då, svarade jag (inte), satte på mig hjälmen och tog min gula lilla cykel och åkte.
När jag suttit ner på cykeln i cirka 3 sekunder så tänkte jag "AJ, jag vänder!" Mina sittben protesterade vilt (eller vilt och vilt men de gjorde fruktansvärt ont iaf). Jag och sambo var ute på en cykeltur i tisdags och mina sittben klarade visst inte av så täta motionsförsök. Ett tag funderade jag allvarligt på att vända men det kändes så mesigt så jag fortsatte. Efter ca 1,5 kilometer så gjorde det faktiskt inte så ont längre. Antagligen hade kroppen stängt av blodflödet till rumpan eftersom jag annars inte hade klarat av den smärta som skulle ha uppstått. I vilket fall som helst så trampade jag backe upp och backe ner. Solen sken, vinden var mjuk och ljummen och det susade i mina öron, det doftade av gräs och smultron, jaa, det luktade faktiskt smultron och livet var vackert. Jag försöker verkligen ta till vara på stunder som dessa, då mitt liv är så fantastiskt att jag knappt kan förstå det själv. Ikväll är jag lycklig ända in i själen, kommande jular ska jag inte önska mig saker, jag ska önska mig fler stunder som den här och vårda den på ett säkert ställe i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Oh, vad vackert du skriver, och vad roligt att du tar tillvara de fina stunderna. Det är livet!! puss

2010-07-22 @ 22:32:47
Postat av: Malin

Du e så klok!

Men jag förstår inte varför våra killar inte kan uppskatta detta ox!? Försöker jämt få med mig sambo ut på promenad eller cykeltur...men nej han trivs bra framför sin dator eller x-box...:/

kram gums!

2010-07-23 @ 08:47:01
Postat av: Malin

Nej gumman jag är inte gravid;)

Men Sofia är höggravid å skulle egentligen ha fött igår!!

Sambos syster ox gravid, kusin väntar sitt andra...

det är oundvikligt att tänka tanken nu när alla är gravida;)

kram!

ps: hur går det för er;P

2010-07-23 @ 12:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0