Ensam i skogen?

Åååh, vilken underbar, underbar lördag! Solen skiner, himlen är blå, fåglarna kvittrar och Bubblan sniffar mig i örat. Ja, hon hjälper till med bloggen idag :)

Jag och Sambo tog sovmorgon och lång slö frukost. Sen tog vi på oss underställ och "fulkläder" och gick ut och meckade med våra bilar. Ja, ni hörde rätt, Himlagrisen har meckat med sin bil! Jag har gjort så avancerade saker som att byta parkeringslampa och kolla så att mitt avtagbara drag faktiskt går att ta av (med lite hjälp dock).
Sen släppte vi ut Bubblan. Hon har ju varit inne i 9 dagar pga kastreringen och tratten så hon blev sååå lycklig när hon fick komma ut och hoppa i snön.
Sen ville jag gå en skogspromenad.... det ville inte sambo. Vi gick 50 meter in i skogen och sen undrade Sambo hur långt vi skulle gå egentligen. Så han gick tillbaks och meckade med sin bil och jag fortsatte en bit in i skogen. Jag kom till en glänta. Solen sken mellan träden och snön glittrade som diamanter i de mjuka drivorna. Himlen var blå och förutom fåglarnas kvittrande så var det helt tyst. Plötsligt bara slänger jag mig ner i en av de mjuka drivorna, den tar emot mig och omfamnar mig. Jag ligger där, helt ensam, i skogen, på rygg och tittar upp i himlen - höjden av lugn! Detta är utan tvivel den bästa stunden den här veckan ända tills....
"Hej!", säger någon. "Öh, hej", säger jag och sätter mig förvirrat och generat upp.
"Öh, skrämde jag dig", frågar jag ännu mer generad.
"Nej, inte mig svarar mannen, men hunden är nog lite rädd för dig", säger han och skrattar lite.
"Ja, det gäller att ta tillvara på såna här vackra dagar", mumlar jag i förtvivlan eftersom jag inte kan komma på ett enda vettigt sätt att förklara varför jag ligger i en snödriva i skogen.
"Jaha, ja detta har vi aldrig stött på tidigare", säger mannen fortfarande leende.
Jag säger inget, vad svarar man på det liksom?
"Nähä, ska vi gå då", säger mannen till sin hund som tittar på mig som om jag vore ett snömonster.
"Hejdå", säger jag och försöker se normal ut.
"Hejdå", säger mannen.
Behöver jag säga att min bästa stund därmed var över?
Trumpet och generat pulsade jag hem, bekände för Sambo vad som hänt, gick in, satte på kaffe och bloggade om det...
Ikväll är det fest och därmed ett gyllene tillfälle att glömma bort ovanstående incident...hrm...

Kommentarer
Postat av: Ammi

haha du är för rolig! Förresten , har ni sol??? Vad orättvist, här är det bara grått!

Ligg inte o somna i drivorna bara, då kan nog "folk" börja undra, undrar vad den mannen sa till sin fru när han kom hem??????? haha

kram

2010-02-06 @ 13:37:54
Postat av: Sandra

Hej Jessica! Ja boken är härlig att läsa i...:) Har ni sol?? Vad fuskigt:) Kram/ Snadra

2010-02-06 @ 13:45:13
URL: http://ikeaismyworld,wordpress.com
Postat av: Sanna

HAHAHAHAH!!!

2010-02-06 @ 17:19:18
URL: http://minxx.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh du e för bäst gumman!

jag tycker om snömonster, iaf om de som ligger i en driva å njuter av fint väder!

Kram!

2010-02-07 @ 00:14:59
URL: http://loveshinealight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0