Tre saker.

1) Idag träffade jag I, min vän Jeanettes 8-åriga pratglada dotter. I förklarade glatt att hon skulle ha med sig sitt Nintendo till stallet men för att hästarna inte skulle bli rädda för ljudet så skulle hon ta med sig hörlurar. Hon tar fram ett par hörlurar och förevisar att hon måste minska dem för att de ska passa henne. Men, fortsätter hon, när pappa eller storebror L ska använda dem så måste de störra dem. Störra, vilket bra ord! Varför heter det inte så? Tyckte att det var ett väldigt bra och användbart ord.


2) Sambo ringde och frågade om jag ville ha hämtmat (typ pizza), jag tackade nej. Tyckte att det kunde vara värt att skriva här.

3) Såg precis på nyheterna att en tjur hade hoppat upp i publiken under en tjurfäktning. HA! Säger jag. Nej, jag vill inte att folk ska skadas men de måste ju förstå att de stackars tjurarna nån gång kommer att hämnas. Tjurfäktning är inte okej.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

När Loke var max 3 år gjorde han en linbana åt sina legogubbar. Den funkade sådär för de trillade av hela tiden vilket han tyckte var värdelöst. Men så var det en som klarade att att åka hela vägen och det var självklart motsatsen till värdelöst = värdebra:)

2010-08-20 @ 05:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0