Close to Home - sammanfattning

Jag tyckte att det behövdes en liten sammanfattning över helgens händelser på Close to Home. Först vill jag bara säga att många västgötar bör SKÄMMAS. Man kan inte klaga på att Borås är en sån tråkig stad och att det aldrig händer något och sen när det väl händer något inte närvara!! NEJ! Dålig stil av Boråsarna och närliggande stadsbor, 1500 människor på en festival i en stad där det bor 100 000 - dåligt!

Well, nog om det. Nu till själva huvudämnet!

FREDAG:
Hästpojken - gjorde enligt min vän Slemmah en bra konsert. Jag insåg att jag gillar inte Hästpojken och hans musik - at all. Blä.
Carolina Wallin Perez - vackert och vemodigt, det var ju  bara KENT -låtar hon sjöng så då blir det ju inte så happy precis.
Amanda Jensen - Åh, hon är så bra. Hennes röst är skön och hon är cool på scen och har duktiga musiker med sig!
Avatar - Growl (stavas det så?) eller falsett, det var de två olika tonlägena. Nej tack.
Crucified Barbara - Kast med stort hår. No thanks. Headbanga inte var 3:e sekund, det blir liksom uttjatat efter ett tag. Dessutom var ljudet KASST!
Mustasch - Dagens överraskning. Jag har aldrig lyssnat på Mustasch men jäklar va bra de va! Proffsiga, roliga, bra ljud och riktigt rock. Dagens bästa faktiskt och detta förvånar mig mycket.


LÖRDAG:
Elin Ruth Sigvardsson - Oh så bra trots dåligt ljud! När hon spelar munspel får jag gåshud - I like!!

Fibes oh Fibes - Eftersom vi hade en Fibesmotståndare med oss (Slemmah), det regnade (massa!) och vi var hungriga så gick vi och åt när de spelade men vi hörde sista låtarna och de var glada och bra...typ..

Pain of Salvation - Åh, det där dåliga, dåliga ljudet som förstörde så mycket! Men trots dålig ljud så kan jag väl säga att detta var inte precis min kopp te. Funkar väl nån låt men nej tack ändå liksom.

Dundertåget - N O. Övriga kommentarer överflödiga.

Timo Räisänen - Jihuu vilken bra spelning (trots dåligt ljud)! Ännu en överraskning för min del. Har aldrig riktigt lyssnat på Timo men lär ju börja göra det nu. Skönt med en person som är ödmjuk och söt på scenen också.

Bob Hund - Ja, Jösses. Sångaren är ju galen, på riktigt alltså, helt bäng. Annars var de väl hm...nä, jag vet inte vad jag ska skriva. Det märktes att de var duktiga live-artister men ändå så gillar jag dem inte. Typ.

Khoma - De hade valt ett bra namn på sitt band. Koma.

Jasmine Kara - Återigen - dåligt ljud. Så jobbigt att lyssna då. Annars hade hon ett bra band med trombon och altsax, grymt! Men helheten - njaa och knappast ett band att avsluta kvällen med?



SLUTLIGEN:
I goda vänners lag blir väl det mesta roligt men jag är ändå otroligt nöjd med festivalen. Höjdpunkterna var Mustasch, Amanda, Timo och Elin men tvinga mig inte att välja för det kan jag inte. Det stora minuset var LJUDET! Jösses så dåligt det var ibland, under all kritik!!

Jag har gjort ännu en upptäckt denna helgen (förutom Mustasch och Timo) och det är att jag är gammal. Jag är idag dötrött och skulle bara vilja ligga i soffan och kolla på TV idag. Men min tyranniske arbetsledare Sambo tycker att vi ska gå ut och spika på garaget... Jag inser att jag måste det, så att garaget någon gång blir klart, men hur ska jag orka? Det vet jag inte men det märks väl. Sambo visslar så glatt där nere när han tar på sig snickarbyxorna... Bäst att avsluta och gå ner och joina honom. :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, du klarar det pums! ;)

2010-08-29 @ 11:13:40
Postat av: Jeanette

Det brukar ordna sig bara man kommer igång!!

2010-08-29 @ 15:32:33
Postat av: Ammi

Ja, det var dåligt av Boråsarna, får se hur många det har varit på Eksjö stadsfest med ynka 16 000 inv. återkommer om det.

Sitt inte högt upp på garagetaket bara , usch! Jag blir nervös/ kram

2010-08-29 @ 15:34:15
Postat av: Ammi

8000 besökare på fredagkvällen på Eksjö stadsfest och lika många på lördagen , vad säger ni om det Boråsare???????

2010-08-30 @ 06:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0