Ångestdämpande.

Ja, nu är jag orolig för Bubblan igen. Idag kom hon linkandes sakta, sakta med tufsig päls och trött blick. Usch, jag får ont i magen varje gång. Vill ta henne i famnen och undersöka varenda millimeter av hennes kropp. Men idag var jag hyfsat lugn. Jag lät henne äta och dricka och gå upp till sin favoritplats innan jag började pilla på henne. Dock lät hon mig inte komma i närheten av vänster baktass. Morr och vift med tassen! Så jag vet fortfarande inte vad som har hänt. Men hon har gått ner för trappan ytterligare en gång och ätit och sedan gått upp igen... Det kan man väl inte göra med en bruten tass? Ja, för naturligtvis tror jag det värsta, varje gång...
Nu vill jag två saker:
1) Säg att det inte är någon fara med Bubblan och att katter inte kan gå i trappor med bruten tass.
2) Ge mig tips på hur jag ska hantera min oro...jag blir galen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vet bara att katter har en märkbar förmåga att återhämta sig själva! vänta ett par dar å har det inte blivit bättre då så ring å rådfråga veterinären.

Men vågar du inte vänta kan du ju alltid bara ringa å fråga om råd redan nu så det stillar din ängslan;)

Kram!

2010-08-24 @ 20:54:39
Postat av: Jeanette

Tycker man att det är för jobbigt så ringer man veterinären för råd. Precis som att man ringer sjukvårdsupplysningen när man är orolig för människor med sjukdomssymptom. Så hanterar man sin oro. Ta kontakt med de som är experter.

2010-08-25 @ 06:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0