Party!

Eller partey som en viss "känd" bloggerska skulle ha sagt. Igår var det minst sagt fest iaf. Vi var hos kollegan Azad som hade inflyttningsfest. Det var dans, drinkar, lekar, mycket prat och en aning drama.

En av höjdpunkterna under kvällen var när söta Soffan skulle förklara en lek och i sitt lite onyktra tillstånd hade svårt att få till båda ord och sammanhang.

En annan höjdpunkt var när Emma och jag busade till det och smög in en Take That låt i spellistan. Tyvärr fick det inte den uppskattning vi hade hoppats på men E & jag hoppade glatt runt och sjöng med i "Come on, come on, come on, come on, Take That and Partey, come on, come on, come on, come on TAKE THAT!" (Ja, för ungeför 15 år sedan älskade vi TT)

Dramat under kvällen bestod av ett missförstånd - så dumt!! Stackars Henrik, som är en snäll och förstående människa, drev med fördomar och rasism och blev totalt missförstådd av en kollega och där var dramat igång. Jag vet inte riktigt hur det slutade men jag tror att läget var "okej" efter några timmar.

Igår fick jag också veta hur oerhört bra jag är. Soffan vinkade till sig mig och deklarerade så tydligt hon kunde att "du är så himla bra!". "Jaha, på vadå?", frågade jag lite snopet. "Alltså, du är bara så bra!", fick jag som svar igen. Jag tog det till mig och la i min självförtroendebank, det gäller ju att suga åt sig när man får såna komplingar, onykter eller ej! :)

Runt kl 12 åkte vi ner på stan och gick till Grand. Där var det dålig musik, trångt, människor med dålig självinsikt men trevlig barpersonal. Vi dansade på till den dåliga musiken och hade rätt kul trots alla minusposter. Soffan såg vi dock inte röken av och Henrik skrämde vakten och höll på att inte få komma in. :)

Klockan 2 var jag trött och ville åka hem men då började DJ:en helt plötsligt spela "bra" låtar, typ "I´m in the right type of mood" och "Mr Vain". Men tio över två gav Helén (som enligt Soffan är så jävla snygg och sexig) och jag upp och jag åkte snålskjuts med henne och hennes man hem - tack!

Jag mår oförskämt bra idag och ska snart åka iväg och käka brunch - MUMS (som den där Hollywoodfrun säger).

Jag kanske kommer på fler roliga saker som hände under kvällen och kanske blir det t.o.m någon bild men först BRUNCH!! :) 




Kommentarer
Postat av: ämmah

haha. come on come on come on come on take that and party! YEEY! :D vi uppskattade det iaf.



faan, missade jag de braiga låtarna!? skit också! kunde inte DJn spelat de lite tidigare! typiskt!



just det... vakten såg inte jätteglad ut på henrik. hahaha. det hade jag nästan glömt av! hahaha så jävla roligt.



det var en mycket bra kväll!

2009-10-25 @ 11:05:49
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Helén Bjurklint

Hahaha ja jösses det var en toppenkväll å Henriks Buh på vakten var obetalbart, jag skrattar fortfarande :)) Mmmm typiskt att mr Dj skulle börja fatta galoppen med låtar så sent!

Kram till dig världen bästa!!

2009-10-25 @ 11:24:23
Postat av: Ammi

förstår att du hade himla roligt o kan bara hålla med att du är så himla bra , med jag är väl "jävig" ha ha, Kram mams

2009-10-25 @ 12:14:46
Postat av: Sofia

Haha men du är ju bara så himla bra!! ;) haha.. minns att jag inte hade nån förklaring liksom, du bara är det ;) Haha ja vilken kväll alltså, helt galet. Lite väl mycket drama på slutet och när bahar ramlade in i badrumsskåpet som vältes över mig. Har fortfarande en liten bula. Men annars såå kul! Vi letade efter min kamera och nyktrade till, därför vi inte kom in! kram och tack för igår!

2009-10-25 @ 12:43:09
URL: http://www.metrobloggen.se/asoffanpov

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0