Att cykla.

Att cykla till mitt jobb är ingen konst. Nerförsbacke, nerförsbacke, rull,rull,rull - framme!

Att cykla från mitt jobb är värre. Platt, platt, platt - fram till hit helt okej.

Liten uppförsbacke - också helt okej.

Lite, lite uppför, lite, lite uppför, lite, lite uppför - nu är det lite jobbigt.

Jättebrant backe - jobbigt som f-n.

Lite mindre brant backe men seeeeeg - lite mindre jobbigt.

Jättebrant men kort backe - jobbigt.

Idag gav jag upp i den första jättebranta backen. Jag hoppade av cykeln och gick.

Mitt i den sega lite mindre branta backen kommer det en cykel-och gångväg ifrån höger. Där kommer det en hurtbulle och cyklar när jag flåsar mig upp i den sega backen. Han tittar förnedrande på mig och sätter näsan i vädret (som Hedvig) och cyklar hurtigt förbi mig.

MEN då blir jag förbannad och skriker: JAHA, VÄRST VA DU VAR HURTIG DÅ, MEN DET SÅKLART NÄR MAN BARA CYKLAR I HÄLFTEN AV ALLA BACKARNA SOM JAG CYKLAT I SÅ ÄR DET JU INTE SÅ JOBBIGT! DESSUTOM KAN JAG SLÅ VAD OM ATT DU INTE RED I EN TIMMA IGÅR OCH HAR TRÄNINGSVÄRK PÅ INSIDAN AV LÅREN? ELLER GJORDE DU DET KANSKE? VA? VA? NÄ, JUST DET!

Sa jag inte.

Men kanske en annan gång ska jag säga det.



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! nästa gång det händer Go For It! vad kan hända;P?

Kul å träffas i lördags, vi var inte heller på efterfesten, men det räckte! som du skrev så klarar man inte så mycket längre;)

Ha det gött!

2009-05-18 @ 23:03:45
URL: http://loveshinealight.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Så är det att bo i Borås!! Det är en håla vilket gör att det är backigt vart du än ska från centrum.

2009-05-19 @ 06:01:14
Postat av: sanna

Haha, därför cyklar man inte. men åker spårvagn! ;)

2009-05-19 @ 08:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0