Vila i frid, Lilla Grå

Idag fick vår älskade lilla kanin somna in för alltid. Hon svarade inte på penicillinet, ville inte äta eller dricka och var apatisk och slö. Vi åkte då till djursjukhuset där dom gav oss två val: operation eller somna in.

Vi hade ångest över detta väl både länge och väl men bestämde oss för att låta henne somna in. Hon har haft 7 fina, friska år och verkar ha stortrivts hos oss så vi tyckte inte att det var rättvist mot henne att ta mer smärta och gå igenom en stor, riskfylld operation.

Just nu har jag världens ångest och vill bara ha henne tillbaka! Men samtidigt känner jag att vi gjorde rätt val. Om vi hade låtit henne gå igenom operationen så hade det mest varit för vår skull, inte för hennes. Men jag kommer att grubbla på detta länge, gjorde vi verkligen rätt? Jaa, det är det väl ingen som vet...

Hemma i lägenheten finns det saker överallt som påminner om henne. Buren som står tom, hennes lila filt, hennes kartong, en kaninplutt i ett hörn, maten i skåpen...

Det gör ont i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hon kommer alltid att finnas i våra hjärtan! Saknar dig så vår Lilla Grå...

2009-03-29 @ 20:31:55
Postat av: Daniel

Jag beklagar!!

Aldrig lätt med husdjurssorg!

Styrkekram!

2009-03-30 @ 10:54:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Med dig som ägare var hon lätt den lyckligaste kaninen på jorden!! Jag gråter också så fort jag tänker på det, men man kan ju iaf garantera att med hennes personlighet så kommer jag aldrig att glömma henne.

2009-03-30 @ 20:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0