Rumpan... eller?

Ja, nu skriver jag ytterligare ett inlägg som handlar om min kanin men nu kommer det handla om lite andra saker också.
Jag har varit/är väldigt orolig för det lilla livet och igår morse så var det blod (!) på golvet vid kaninens bur. Jag får ju naturligtvis panik och tänker ringer djursjukhuset på en gång. Sen kommer jag på att jag kanske ska kolla så att det verkligen är blod från kaninen. Jodå, nog kan jag se en liten blodfläck i rumpan. Ja, så jag ringer alltså. Sen när de svarar och jag ska berätta mitt bekymmer blir jag plötsligt osäker på vad jag ska säga. Säger man rumpan? För kaninens bajskanal och könsorgan är ju liksom väldigt nära varandra och varifrån blodet kom vet jag ju inte. Så jag mumlar fram mitt namn och berättar osammanhängande att "min kanin har blod i rumpan, eller vad man säger..." Eller vad man säger? Gud, ibland är jag så pinsam i telefon att jag bara vill lägga på. Nu kunde jag ju inte det eftersom jag verkligen ville höra svaret. Sköterskan i andra ändan (haha)  var väldigt artig och tillmötesgående och skrattade inte ens åt mig utan svarade att det kan komma blod ur slidan vid livmodersinfektion (nu vet jag ju vad jag skulle ha sagt men hur skulle jag kunna säga slida i telefon till ngn jag inte ens känner...?)

Kaninen mår aningen bättre efter mycket tvångsmatning. Jag vågar inte riktigt hoppas ännu men känner mig ngt uns lättare till sinnes.

Ikväll blir det mer tvångsmatning och eventuellt tvångsmys. Ingen hård kväll m.a.o. :)

Kaninen frisk och glad men aningen busig. Hon gillar inte att bli instängd på toaletten när vi städar hennes bur. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0