I have become Anja Pärsson

Eller inte... MEN jag har iaf varit i Sälen och för första gången i mitt 26-åriga liv åkt skidor. Jag måste säga att det gick över förväntan, kanske överdrev jag en aning i rubriken men det har gått bra iaf. Jag har varit nervös inför detta länge och mentalt förberett mig på total förnedring och katastrof men det blev det inte. Visst, jag kom inte in till stolsliftarna första gången och visst har jag ramlat på min sambos syster, i backen, i knappliften, i barnbacken men det har varit helt okej ändå. Så här kommer en snabb sammanfattning med bra och dåligt med Sälen och skidåkning.

+
Snö är vackert.
Det är roligt att åka skidor (när man inte ramlar)
Det finns mycket roliga männsikor att titta på ( och ja, jag är införstådd med att jag som nybörjare tillhör den gruppen)
Man får umgås med människor man tycker om.
Man får äta mycket (eftersom man är ute och åker skidor hela dagarna..hehe)

-
Man får dödens ont i låren
Man får klämskador av pjäxorna.
Det är inte lika roligt att åka skidor när det snöar och blåser
Det finns massa knepiga liftsystem som man måste behärska för att undvika total utskämmning.
Man ser ut som en muppis i alla tjocka kläder och hjälm (å andra sidan ser alla ut så, så jag antar att det är "normalt")

När jag är lite piggare i mitt hjälmhuvud kommer jag eventuellt att beskriva mina äventyr i fjällen mer ingående men just nu får det räcka, jag måste packa upp min packning och köpa frukost.


Kommentarer
Postat av: Tobias Thuresson

Åh, blir avundsjuk på dig som får åka skidor. Behåll hjälmen på bara, se hur det gick för den där skådisen för nån dag sen som trillade och trodde hon mådde bra. Två dagar senare dog hon. Be cool i backarna.

2009-03-20 @ 01:04:30
URL: http://toby-t.blogspot.com
Postat av: Andreas

Du var grym Pessan! Jag är så stolt över dig!!

2009-03-20 @ 20:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0