Kotten och Kotten.

Idag är jag hemma hos päronen. Det ska firas födelsedagar.

Igår lekte jag med Kotten, min systers kanin. Han är jättesöt. Då upptäckte vi att sniglarna hade årsmöte eller något på gräsmattan. Massor av små snäckor var samlade på ett ställa på gräsmattan. Ganska slemmigt.

En liten stund senare upptäckte vi ännu en kotte, men denna gång en igelkotte. Jag förelsog att vi skulle mata honom med bröd men det fick jag inte för mamma. Hm.... äter inte igelkottar sniglar??? Jojomänsan, det tror jag att dom gör. Glad i hågen springer jag till årsmötet och hämtar en frivillig snigel. Springer till igelkotten, som blir jätterädd för mig och springer i en cirkel runt mig bara för att upptäcka att den inte har någonstans att gömma sig och därför återgår till sitt ursprungsläge men med piggarna utåt, och placerar lilla snigeln framför lille kotten. Jag vet att det var ganska elakt mot snigeln men kotten var faktiskt hungrig och när jag efter en stund gick ut och kontrollerade om snigeln var kvar så låg det bara ett tomt skal på gräset.

Sån är naturens gång (med lite hjälp).

Nu ska jag baka tårta!!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Igelkotten fick middag, men vad fick den stackars snigeln? Du får bjuda hans/hennes kompisar på tårta!

2009-06-13 @ 15:24:21
Postat av: Tobias Thuresson

Lilla snigel akta dig, akta dig... annars kommer Jessica och tar dig. Elaking! :-)

2009-06-13 @ 22:30:59
URL: http://toby-t.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0