Jag har ett problem.

Ja, jag har ett problem. Ett stort problem. Jag tycker om människor. Ibland försöker jag säga till mig själv att jag inte tycker om människor men det går inte. Om jag träffar en ny människa så tycker jag oftast om den och jag vill gärna tro gott om den.

NAIV! Ja, kanske men hellre det än cynisk.

Att jag tycker om människor och vill tro gott om dem i sig är inte det som ställer till problem. Det är mitt jobb. Mitt jobb går endast ut på kontroll. Kontroll av att människor sköter sitt jobb och följer lagen. Detta innebär att jag stöter på människor som gärna vill försöka visa att de följer lagen men i själva verket inte alls gör det.

Då kommer mitt "vanliga jag" och mitt "jobbjag" i konflikt. Inkongruens, tror jag att det kallas med ett fint ord men jag kanske bara har hittat på det. I alla fulla fall så blir det jobbigt. Mitt "vanliga jag" vill naturligtvis tro på människan som berättar att alla papper finns och är riktiga men just nu är de hemma medans mitt "jobbjag" intar en mer misstänksam attityd till detta påstående.

Det hela blir ju inte bättre av att jag är en snäll människa. Jag vill inte såra människor, jag vill inte stå där med en pekpinne och visa alla fel de har gjort, jag vill inte säga "tyvärr, detta duger inte"....

Nä, mitt nuvarande jobb passar mig inte alls. Tur att det bara är 9 arbetsdagar kvar till semestern!!

Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja, det är tur att det bara är kort tid kvar innan nya jobbet börjar! Tror det kommer passa dig mycket bättre.

2009-06-17 @ 06:08:14
Postat av: Sanna

Du klarar det, håll ut!! :P

2009-06-17 @ 21:58:45
Postat av: Tobias Thuresson

Gör som med snigeln. Låt naturen ha sin gilla gång med dom ;-) Nä, usch vad hemsk jag är.



Ang.Blondinbella så var det nog just benen (i kombination med gummistövlarna) som satte "dirty" tankar i knoppen på mig. I övrigt står det bra till med mina hjärnceller (yes, plural), haha.



Vad jag gör i Aneby? Tja, jag har flyttat hem ett tag för att ladda sparkontot igen. Jag blev bl.a blåst på 2200:- av regissören jag jobbade för. Det fick ekonomin att paja eftersom det är dyrt med eget boende. Men jag ser det hela som en paus hellre än ett nederlag. I´ll be back som Arnold sade en gång i tiden.

2009-06-17 @ 23:40:40
URL: http://toby-t.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0