Drama! Drama! Drama!

Ja, jag vet inte hur jag ska kunna beskriva gårdagen genom ett sansat blogginlägg men jag ska göra mitt bästa.

Så här var det. För några veckor sedan hade vi återförening för alla nior som gick ur min skola för 10 år sedan. Detta var mycket trevligt. Eftersom det var så trevligt bestämde sig mina vänner BS och IZ för att dra ihop ytterligare en träff men med bara vår klass. Denna träff inträffade (haha) alltså igår.

Det började mycket fredligt och trevligt. Vi drack vin, skrattade och mindes gamla lärare och incidenter. Kvällen fortsatte i samma anda och det var mycket, mycket roligt!

Sen, plötsligt, blev det drama överallt!

Min forna klasskamrat TT visade sig inte kunna supa ordentligt. Ursäkta mig men när man är snart 26 år så däckar man faktiskt inte i ett hörn. ;) Men joho, det gjorde man tydligen och skrämde skiten ur mig gjorde han också (vi hotade att ringa hans mamma och då kunde han iaf resa sig upp). Men vi lyckades efter mycket om och men (och en del fniss) få ut honom på altanen, sätta honom på en stol med ett glas vatten och en kräkspåse i händerna. (IZ, du är fan min idol för du höll påsen när han kräktes, goldstar till dig!)

Samtidigt på ett annat håll fick min fina vän BS jobbiga tankar och känslor med gråt som resultat. Som tur är var jag där och muntrade upp henne med lite skvaller om snoppar. Dessutom hade hon en lång och ståtlig man vid sin sida så hon klarade sig ändå.

Sedan kom lite skvaller... det var en romans på G... hm... ser man på...

Sedan bestämdes det att det kanske är bäst att gå hem... Jag räddade TT från att ramla ner från ett räcke genom att grabba tag i byxlinningen dra upp honom på fötter och förbannat vråla "Nu får du för i helvete skärpa dig!". Hemskt ledsen för denna aggressivitet, TT, men du var jävligt jobbig då. :)

Jaja, tillslut var alla församlade förutom romasparet som mystiskt hade försvunnit. Jag och snälla IZ vallade TT hem trots att han enligt honom själv "var helt kapabel att hittat hem själv". Vi trodde honom inte utan följde honom hela vägen hem och stannade och såg till att han kom in genom dörren.

Väl hemma stöp jag i säng och vaknade idag och hade ont i håret men konstaterade att jag hade haft en rolig kväll, trots allt DRAMA! :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

HAHA!! Stackats TT;) Men ganska kul... :P

2009-06-28 @ 19:29:51
Postat av: Anna

Hehe, det var väldigt roliga och bra beskrivet... Jag hade ju helt glömt bort att du bloggade, tills jag blev upplyst om det igår. Lovar att bli en mer flitig besökare ;)

2009-06-28 @ 21:30:10
Postat av: TT

No comment. Skämsstrut på. Tack för hjälpen iallafall.

2009-06-28 @ 23:15:24
Postat av: TT

Sorry för allt igår. Och tack för all hjälp!

2009-06-28 @ 23:46:05
Postat av: TT

Oops... det blev dubbelpost. Min första kommentar försvann temporärt, men där var den ju så nu har du tre. Så det kan gå.

2009-06-28 @ 23:49:33
Postat av: IZ

Hahaha det gick ju bra o det va skoj! :) det va lite back in the day drama! :) Jag instämmer med AP, ska med göra flitiga besök här i fortsättningen! :) Och TT we love ya anyways! :) haha take care! :) haha galen kväll! :)

2009-06-29 @ 02:42:01
Postat av: Malin

Hmmm. som forna 9 C.are kan jag ju säga att eran klass har alltid varit lite "dramatisk" av sig! men ni verkar ju ha väldigt kul också;P

Lite nyfiken blir man på den där romansen...?

ha det gött gumman!!

OBS! hoppas fingerspetsen mår bättre;P

2009-06-30 @ 16:21:28
URL: http://loveshinealight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0