Islandshästar.

Vilken underbar dag jag har haft! Allt var precis så idylliskt som jag beskrev i tidigare inlägg. Solen sken, himlen var blå, Geysirs små hovar dundrade mot marken när vi flög fram i galopp. Det var som i en film. Efter 1 ½ timme stannade vi vid en sjö och fikade, där fick även hästarna en paus och de betade lugnt medans vi åt supergoda mackor och choklad.

En underbar, underbar dag! Tack snälla söta Sambo som faktiskt helt frivilligt föreslog att vi skulle göra detta. Han var förresten jätteduktig och både töltade och galopperade på sin lilla Hagge.

Om jag någonsin ska skaffa en häst så är det mycket möjligt att det blir en islandshäst. De är trevliga, de är lagom stora (vilket innebär att man kan sadla utan att mer eller mindre behöva kasta upp sadeln på ryggen samt att man kan sitta upp utan att behöva en pall och att det inte är så långt till marken om man skulle ramla av, slut på lång parentes), de är söta och kan tölta. När man töltar bra så är det typ jättebekvämt, man kan bara sitta där och njuta, om ens häst däremot gärna vill springa ifatt de andra men inte riktigt klarar det i tölten och därför vill trava istället och det blir tölt-trav så är det inte lika bekvämt dock.

Jag har också galopperat idag. På riktigt alltså! Galopperat på små grusvägar i full karriär. Jag har kunnat njuta av det, inte varit spänd och nervös utan bara njutit, manat på och skrikit yihaa som en cowboy (girl?).

Ja, min dag har varit underbar. Imorgon kommer jag att ha träningsvärken allan men vad gör väl det? Nu ska jag snart gå och sova och drömma om att jag och min egen Geysir galopperar över vidsträckta fält en ljummen sommarkväll. 

Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, red Andreas på Hagge???!! ;)

Jag gillar inte riktigt dina islandhästplaner, de är ju för små! :P Haha...men kul att du hade en bra dag iaf pums!

2009-07-25 @ 08:23:35
Postat av: Jeanette

Inte så farligt med träningsvärken faktiskt! Det var super igår! Mer sådant tack!

2009-07-25 @ 08:25:24
Postat av: Ammi

Jag är så glad för din skull , att det blev precis som du drömt om ! Jag hoppas du har tagit kort på din duktiga sambo. Hihi!

Kram

2009-07-25 @ 09:26:19
Postat av: Malin

Yiihaaa!! min sambo har ox föreslagit islandhäst!! Nu är jag fast besluten att se till att han håller det löftet!!!

Låter ju underbart!!

kram!!

2009-07-26 @ 11:42:05
URL: http://loveshinealight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0