Splended!

Australia - oh vilken film! Fantastisk natur, underbar manlig skådespelare (oj, ska bara torka bort dreglet..vänta lite....), fin historia, lagom mycket gråtscener och - framförallt - ett lyckligt slut!

Det enda dåliga med bion var mannen bakom mig.... en talare...  Han hade hundratals smarta saker som han bara var tvungen att klämma ur sig just på bion... Här kommer ett urval:

Mannen i filmen (typ) : Jag skulle gärna vilja avla en carprinia (eller ngt, en hästras iaf) med en ramsby (eller ngt en hästras iaf).

Mannen bakom (högt och tydligt): De talar om hästar.

Jag: No shit?

-------------------------------------

Mannen i filmen: ...men det var innan jag drog ut i kriget.

Mannen bakom: Det måste vara första världskriget han var med i.

Jag: Jaa, troligtvis eftersom filmen utspelar sig under andra världskriget och här är han ju och driver kor, här är han inte med i kriget.

-------------------------------------

Nicole Kidman (gråter): ...Nej, ta honom inte till ön!! NEEEEEEJ! (jättesorgligt)

Mannen bakom (skrattar hånfullt). Hö hö hö

Jag: Buuuuuäääääääääääääää!!!!

--------------------------------------

Filmen är slut och jag hoppas att slippa fler kommentarer MEN han lyckas få in en till.

Mannen bakom: Allt det där hände för att katolicismen har för starkt fäste i det landet.

Jag: Jaha, va bra, då vet jag det, tack så mycket!

__________________________________

Naturligtvis sa jag inget, men jag vände mig om och blängde på honom en gång, mycket argt och jag stirrade argt på honom hela vägen ut från bion. Troligtvis trodde han att jag tyckte att han var snygg (det var han inte) men han var nog alldeles för arrogant för att tro något annat.

Måste poängtera ännu en gång att ovanstående kommentarer är ett axplock av kvällens pärlor.

Kommentarer
Postat av: tantti

Hahaha, jag brukar också stirra argt på folk för att de ska skämmas lite eller komma på att de har betett sig illa.

2009-01-25 @ 18:26:36
URL: http://tantellerinte.blogg.se/
Postat av: spiderchick

jag röstar för en fyra dagar lång helg!!

2009-01-26 @ 08:37:57
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Vickie

HAHA! Va trött man blir på sorten. Babblande besserwissrar borde tas i örat o ledas ut av t.ex biljettrivarsnubben eller annan. (Det är inte så noga vem som tar i örat o leder ut, bara NÅN gör det). I love bio!

2009-01-26 @ 10:37:57
URL: http://worldofvickan.blogspot.com
Postat av: jessica

åh, den nya eller gamla?

2009-01-26 @ 17:28:21
URL: http://jejejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0