Fröken präktig

En del menar att jag är aningen präktig. Ja, jag har alltid reflexer på mig, har alltid cykelhjälm trots att det förstör frisyren, jag är fröken för en barngymnastikgrupp, har aldrig för korta kjolar, går och lägger mig i tid på kvällarna m.m. MEN (som Tony säger) häromdagen såg jag en tjej som slog alla mina präktighetsförsök. När man ska gå över en väg vid ett övergångsställe finns det ju två olika sorts vita streck. Ett bredare parti för gåister (såna som går) och ett smalare parti för cyklister. Om man liksom ska gå lite snett över till andra sidan brukar jag hamna lite hursom helst mellan de här linjerna. Man måste ju liksom gå den mest effektiva vägen och spara kanske 2 sek av sin dyrbara tid. Fröken präktig gick iaf förbi de smala strecken, precis till mitten av de breda strecken och gick sedan hurtigt över. På andra sidan vände hon åter så att hon gick förbi de smala strecken och fortsatte sedan promenera. Jag vet inte hur tydlig min beskrivning blev men hon gick alltså en extra omväg för att gå på de breda strecken istället för att (som jag hade gjort) gå på de smala. Jaja, jag tyckte iaf att det slog alla präktighetsrekord!

Pussokram på alla hjärtansdag! (Jag har fått lyxchoklad idag- jippie för påhittade dagar när man får choklad!)

Kommentarer
Postat av: spiderchick

mumma med choklad =)

2009-02-16 @ 13:37:31
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0