Datanörd som gillar Volbeat.

Ja, det är jag....eller har blivit jag denna veckan iaf.

Vad gäller jobbet så har det tagit sig lite. Jag har fått vara med på ett par besök med klienter och igår var jag med på ett hembesök, det var spännande. Dock har jag fortfarande extremt lite att göra och jag har försökt dra ut på varenda uppgift bara för att det inte ska ta slut. Jag måste erkänna att det ändå har varit lite skönt att inte kastas in i ett helt nytt jobb, så har det ju varit på mina tidigare anställningar...Introduktion? Va? Jaha, här ska du sitta, här är telefonen, här är datorn, bara att sätta igång...slut på introduktion. Så det är ju skönt att ha haft en slö "introduktionsvecka" som till stor del har bestått av praktiska saker. De senaste dagarna har jag t.e.x packat upp dataskärmar och sedan monterat en högtalare på dem under tiden jag har lyssnat på Volbeat. Ja, Volbeat. Jag förstår att vissa av er är chockade, kanske inte direkt ngn musik som man tänker på när man tänker på Himlagrisen men de är faktiskt riktigt bra (naturligtvis är det lillasyster, minxx, som har introducerat dem för mig). Och naturligtvis lyssnar jag inte på de där låtarna när det låter som om trummisen har någon slags obehandlad bokstavskombination men många låtar är bra och passar finfint när man packar upp dataskärmar t.ex:

- Sad man´s tongue
- The gardens tale
- Radio Girl
- The human instrument
- Maybelenne I Hofteholder
- We
- Light a way
- I´m so lonely i could cry
- A broken man and the dawn
- Making believe

Ja, så fick ni några nya låttips också. Öppna era öron och släpp in danskarna!

Kommentarer
Postat av: Tobias Thuresson

Den enda dansk som släpps in i mina öron är King Diamond. :-)



Skoj att du har mer och göra på jobbet, förresten!

2009-08-06 @ 19:57:52
URL: http://toby-t.blogspot.com
Postat av: Sanna

Haha, wohoo, ett till King Diamond fan, jag har hållit i hans hand o har gitarristens plektrum!!!:P Fast volbeat är lite mer lättlyssnade:)

2009-08-06 @ 21:14:44
Postat av: Tobias Thuresson

Sanna: Ok... du är GUD!

2009-08-07 @ 01:14:03
URL: http://toby-t.blogspot.com
Postat av: Malin

Vi hade making belives som tävlingslåt på våra gymnasters första tävling (ett mixlag mellan tranås och aneby)

Den är verkligen skitbra!!

ha det gött!!

2009-08-07 @ 13:52:13
URL: http://loveshinealight.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tobias: Jag vet, det är vad jag försöker få alla andra att förstå också, mest hela tiden. Med lite varierande framgång.

2009-08-08 @ 10:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0