2012 och 2013.

Jag ska ge ett nyårslöfte i år och jag ska verkligen anstränga mig för att hålla det.

Jag ska bli snällare mot mig själv.

Det är mitt löfte inför 2013. Detta innebär att jag ska försöka tänka på vad som är bäst för mig, göra saker som jag mår bra av, reflektera över varför jag gör saker som jag inte mår bra av, välja bort saker, säga nej, säga ja också för den delen och helt enkelt ta hand om mig.

Jag menar nu inte att jag kommer att skita i alla människor runt omkring mig och bli världens största ego. Men i slutändan så har man ju liksom bara sig själv och då gäller det att ta hand om sig.

Det svåraste kommer helt klart att vara att säga nej och ifrågasätta mitt tv-tittande/soffpotatisleverne. Att säga nej till människor är bland det svåraste jag vet, jag avskyr att göra människor jag tycker om ledsna och besvikna, vilket ofta är en konsekvens av nej-sägandet. Angående mitt soffpotatisleverne så vet jag ju att jag skulle må bättre av att gå en promenad än att kolla på en halvbra tv-serie.

Jag känner mig motiverad till detta nyårslöftet. Det är något som jag gör för MIG och ingen annans skull och jag tror att 2013 kommer att bli ett bra år!


Kommentarer
Postat av: Ammi

Tycker det låter som en bra idé och du börjar med att köpa så vackra blommor till dig själv. Det är du värd. Lycka till med 2013 !!!O skit i TV;n och skäm bort dig själv. Kram

2013-01-03 @ 10:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0