Adjö älskade lilla Bubblan.

Idag har vi haft begravning för Bubblan. Det var jobbigt, fint, sorgligt, regnigt, jobbigt, gråtigt, fint och jobbigt. Att begrava sin älskade lilla gråa pälsboll är ju så definitivt och slutgiltigt men samtidigt på något sätt skönt. Nu är hon hemma hos oss igen och även om det är på ett sätt som jag aldrig önskat så vet jag var hon är och att jag kan gå och hälsa på henne när jag vill.

Vi begravde henne vid vår stenmur, under den krokiga tallen. Det är en fin plats och hon har gått många gånger på den där muren. Det kändes så hårt att stoppa ner hennes lilla fina träurna i ett smutsigt hål så vi virade in urnan i hennes rosa fleecefilt som hon brukade ligga på i fönstret i trappan. Hon fick också med sin älskade lilla leksaksmus som nästan inte har någon päls kvar pga intensivt lekande. Sen tackade jag henne för all glädje och alla skratt hon har gett oss och sa adjö. När jag skriver detta så rullar tårarna nerför mina kinder och det känns som om hjärtat ska gå sönder. Älskade, älskade lilla katt, om du bara visste hur mycket glädje du har gett mig och hur stor min sorg och saknad är! 

Vila nu i frid, Bubblan. Jag hoppas så innerligt att du har det bra där du är och slipper ha ont. 


Jag kommer aldrig att glömma dig. ❤





Kommentarer
Postat av: Sanna

Vi gråter alla för orättvisan att hon inte fick vara här så länge som hon borde ha fått vara, men ni valde en fin plats för henne att vila på. Nu får hon sova gott o leva vidare i våra hjärtan o minnen! <3

2014-01-12 @ 02:52:29
Postat av: Ammi

Vi förstår att det var jobbigt, men en så fin plats ni valde och så fint ni har gjort. Helt rätt att hon fick med sin filt och sen lilla busmus. Det är så sorgligt , vi ville haft dig längre hos oss lilla Bubblan, men livet är inte rättvist. Nu har du det bra hemma på dina jakt-o lekmarker och tryggt hos matte och husse. Vi minns dig med glädje och kärlek. Kram

2014-01-12 @ 12:17:49
Postat av: Ankty

Vad fint ni gjort för henne <3

2014-01-13 @ 22:20:33
Postat av: Anette

...jag har också fällt tårar. Det ÄR tufft när någon försvinner bort från våra liv.

2014-01-15 @ 22:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0