Min fristad.

Växthuset har verkligen blivit min lilla oas. En fristad där jag i några minuter varje dag (nästan) helt och hållet kan (eh, nästan igen) släppa tankarna på Olle och bara gå all in i mitt odlingsmode. Jag har ju inte riktigt hunnit med att ta hand om mina plantor och de har därför växt sig höga och gängliga med massa skott som jag antagligen skulle ha tagit bort för längesen. Så om ni har några tips på hur jag ska göra med dem nu så tar jag tacksamt emot dem! Även tips på hur jag ska göra nästa år för att undvika gängligheten mottages tacksamt! 

Idag visade sig även en liten jalapeno på en av plantorna. Hurra, så glad jag blev! 

Tänk vad en kvart uti växthuset kan göra med humöret och stressnivån. Fler människor borde odla saker, det är banne mig balsam för själen!







Skickar med en Ollebild också. Fotograf här är fadder Jakob. 😊 


Kommentarer
Postat av: Ammi

Oj, vilka plantor!! Fina:
Nästa år kan Olle vara med o hjälpa dig. Hi, hi!
Skönt att du går dit och grejar lite varje dag, det är viktigt.
Kram

2014-08-17 @ 15:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0