Perfekt är tråkigt.

Ja, det intalar jag mig iaf efter kvällens trevligheter. Jag har haft besök ikväll, av mina fina kollegor tillika vänner Hanty och Ankty.

När jag får besök vill jag att mitt hem ska vara perfekt. Inga papper ska ligga och drälla, det ska vara dammsugit och putsat, kläder undanplockade och toaletter rengjorda. Inget av detta var gjort idag. Eller jo, igår kväll plockade jag in ett par klädhögar och vek ihop lite lakan, men annars inget.

Varför då?, undrar ni säkert. Jo, för att jag skulle slänga ihop lite muffins när jag kom hem efter jobbet idag och därefter sätta igång med städningen. Istället fick jag feeling och fortsatte att baka. Eller ja, jag gjorde Swiss Merengue Buttercream, som är en himmelsk god frosting men som tar rätt lång tid att göra. Så när mina gäster kom stod jag i förkläde och var i full gång. Det var bunkar och kastruller framme och jag hade inte riktigt koll...på något.. Mina gäster verkade dock hantera situarionen riktigt bra (som de proffs de är)och jag hoppas att de inte får PTSD pga av detta!

Tack för ikväll Ankty & Hanty! Tack för att ni inte dömer. Tack för att ni uppskattar situationer som denna. Tack för att ni accepterar mig för den jag är. Tack för ert stöd och tack för att ni finns!


Kommentarer
Postat av: ämmah

mmmm... swiss merengue buttercream. GOTTIGT!

2013-05-25 @ 14:35:08
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Tack och lov att du fastnade i buttercreamen och släppte de andra inbillade kraven!!

2013-05-26 @ 20:03:14
Postat av: Ammi

Jaa, lite stökigt får man ha ibland, sen mår man ju väldigt bra när allt är i ordning och man hittar grejorna. Men på ditt kalas , då var det ORDNING och pimpat överallt. Kram
PS, för det mesta är det ordning hos er.DS

2013-05-27 @ 17:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0