Världens bästa bok.

Om du bara ska läsa en bok i hela världen så läs - "Momo eller kampen om tiden".
 
Den är exceptionell.
 
Det är en saga och kanske kan upplevas som barnslig men budskapet i den är allvarligt och viktigt. 
 
Jag vann den i nån tävling på biblioteket i det lilla samhälle jag växte upp. Jag var kanske 12 år eller så och nu läser jag boken för kanske 7:e gången. Varje gång jag har läst den har den gett mig något tillbaks. Det är som om man inte förstår vissa saker förrän vid vissa punkter i livet. Eller som om den bara släpper ifrån sig det man just då behöver förstå. Ja, kanske är den faktiskt lite magisk. 
 
Läs den, är i alla fall mitt råd. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ammi

ok , jag ska försöka läsa den. Har börjat många gånger, Kanske lyckas i helgen. Kram

2013-06-04 @ 10:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0