HOHO!

Idag satt Sambo och jag och tittade på TV när jag plötsligt hörde ett konstigt ljud, som ett skrik. Äh, det var väl TV:n tänkte jag men nä, där kom det igen. Sambo mute:ade TV:n och då hörde vi det igen, ett gällt skrik. Vi gick ut på balkongen och lyssnade. Lätet kom oregelbundet och det var nära. Nu lyckades vi bestämma att ljudet kom från ett djur, gissningsvis en fågel. Sambo gick ner och hämtade våra bautaficklampor (som den som de har när de kallar på Batman) och vi började lysa. Vi lyste och lyste i tallar och granar och björkar. Efter envist lysande ser jag plötsligt - EN UGGLA! Jag har aldrig sett en uggla så nära så det var rätt häftigt. Efter att ha suttit i spotlighten en stund bredde den ut sina breda vingar och flög till en annan tall. Så STOR var den! Om jag någon gång skaffar en fågel (föga troligt) så ska jag ha en uggla!

HOHO! (fast den lät inte alls hoho)

Kommentarer
Postat av: Ammi

De är söta tycker jag, fast det kan ju låta lite otäckt om dem. Kram

2011-10-20 @ 08:23:31
Postat av: Anonym

De är lite mäktiga fåglar alltså.. har bara sett en en eller två gånger i livet också. Coolt att ni fick finbesök ;)

2011-10-21 @ 18:58:21
Postat av: Soffan

De är lite mäktiga fåglar alltså.. har bara sett en en eller två gånger i livet också. Coolt att ni fick finbesök ;)

2011-10-21 @ 18:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0