Loppis och andra fynd.

Idag har jag och Sambo varit på Loppis. Jag älskar loppmarknader!! Det var en ganska stor loppmarknad men mycket folk så trångt var det. Hade förhoppning om att hitta en liten hylla till köket men det fanns ingen. Dock gjorde jag tre fynd. En liten trälåda som antagligen tjänat som syskrin, den var röd med en fin blomma målad på locket, gammalt julgransglitter och en hemlis... en julklapp till far nämligen. Varför har jag då köpt gammalt glitter kan man fråga sig? Enkelt svar, det är helt enkelt finare än det glitter som säljs nu.


Efter loppisen åkte vi in till stora staden Bb. Jag skulle bara lägga ett brev på lådan men efter lite fjäsk så kom vi överens om att Sambo skulle åka och tanka och jag skulle gå i de två fina affärerna som finns där. Blommor, krukor, prickigt, rosa och vitt....aahh, det är en fröjd att gå i dessa affärer.

Men då det lackar mot jul (okej, kanske lite tidigt men min lillasyster har redan köpt ALLA julklappar) så försöker jag hålla i pengarna och gick ut ur affären utan påse. Sambo var inte tillbaka så jag tänkte att jag går och kollar lite i skoaffären. Sagt och gjort. 15 minuter senare kommer jag ut med en påse. Varma och praktiska vinterstövlar inhandlade. Sambo hittade mig på vägen till skoaffären och ville nu gå in på konditoriet och köpa wienerbröd. Jag stannade utanför (för att försöka hålla mig till min diet) och kollade förstrött på kläderna utanför Görels damkläder. Till min förvåning var det snygga, moderna kläder. Jag vet inte hur många gånger jag har gjort narr av Görels damkläder men nu fick jag minsann äta upp detta då jag faktiskt handlade en kofta där! Sambo var inte sämre han utan hittade en gosig strickad tröja som han köpte (ja, på herravdelningen). Så i den lilla byn Bb, där det finns typ 10 affärer shoppade jag och Sambo loss ordentligt. 


Nöjda och glada åkte vi hemåt. Nu har vi druckit kaffe och ätit kanelbullar (ja, wtf mina och slemmas kanelbullar är för goda att avstå) och är laddade för att gå ut och jobba i träfgården/garaget. Hittills har min lördags varit ytterst bra. 

Tjing, tjing som Hjördis, jag menar Hanna säger.  










Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha,men det är ju så kul att handla julklappar!! :D Puss på dig!

2010-10-30 @ 13:57:18
Postat av: Jeanette

Haha!! Stora staden Bollebygd!!! Men stövlarna ser varma och goa ut:)

2010-10-30 @ 19:21:40
Postat av: Ammi

Vad jag blir nostalgisk, jag har haft en nästan likadan lite låda, undrar var den är?? Mycket fin, o glittret och stövlarna såg verkligen bra ut. Ja, ibland kan man hitta lite i Aneby också/ Kram

2010-10-30 @ 20:45:54
Postat av: Sambo

Tjing tjong!

Ja idag överraskande Bollebygd mig med.. :)

2010-10-30 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0