Det regnar och jag har dödat en mus.

Idag bygger vi garage. Naturligtvis så regnar det. Vi har väl varit igång i ett par timmar nu men regnet tilltog nyss och då bestämde sig männen för att åka och slänga skräp och köpa virke istället - good call. Jag viker tvätt, bloggar och rengör Bubblans toalett under tiden. Bubblan ligger som en liten blötfis på mattan nedanför mig.
Och på tal om Bubblan så var jag tvungen att döda en mus häromdagen. Hon hade fångat en jättesöt liten skogsmus men när hon skadat den så pass mycket att den inte kunde springa mer så tappade hon intresset för den och gick därifrån. Förgäves försökte jag säga till Bubblan att du får väl äta upp den nu när du fångat den men det var lönlöst.Kvar satt jag på huk i skogsbrynet och nästangrät för den lilla musens skull. Jag såg ju hur den fortfarande andades trots att den inte kunde röra sig. Det kom blod ur den lilla munnen och buken var uppriven. Just i det här ögonblicket hade jag inget till övers för katters instinkter... Till slut orkade jag inte se på musens lidande utan tog en pinne och slog den över musens nacke... två gånger, sen var den död. Det var fruktansvärt och jag fick samla kraft och mod innan jag slog. Efteråt ville jag gråta men det kändes ändå bra att den lilla musen slapp lida.
Den dagen lärde jag mig en läxa. När jag ser att Bubblan jagar något - "GÅ INTE DIT!".
Garage på G.
Söt Bubbla trots att hon är elak mot möss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pysen verkar äta vissa saker. Han tog sin första fågel härom dagen och den slank ner, allt utom huvudet. Han käkar dock i carporten. BLÄ!!

2010-08-21 @ 13:57:23
Postat av: Malin

Usch vad jag lider med dig!

Strongt att du vågade tycker jag!!

2010-08-22 @ 09:36:37
Postat av: Ammi

Ja, verkligen strongt , men synd om dig, musen var det ju redan kört för. Och jaa, det är så dom är de söta katterna(rovdjuren) Kram

2010-08-24 @ 09:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0